Saturday 18 March 2023

Kenapa Vitamin Shaklee adalah Suplemen TERBAIK?

Shaklee: Suplemen Terbaik

suplemen


Mengapa saya cakap terbaik? Sebab terdapat banyak fakta yang membuktikan suplemen ini adalah pilihan yang sangat bijak buat kita semua. Tambahan lagi, saya sudah alami nya sendiri selama 10 tahun bersama Shaklee menjadi pengguna yang setia termasuklah mak saya, adik-adik, suami dan anak2 saya. 

Sumber dari Alam Semulajadi 


Hampir kesemua produk Shaklee adalah dihasilkan dari tumbuh-tumbuhan yang sangat selamat dimakan dan diguna pakai. Lagi pula terdapat banyak vitamin yang mengandungi makanan sunnah Rasulullah SAW.

Sebagai contoh: 

daun senna
Herblax yang mengandungi ekstrak daun senna dimana daun senna ini adalah salah satu makanan yang sunnah diamalkan dari zaman Nabi Allah. 

Alfalfa Complex juga di hasilkan daripada sejenis tumbuhan bernama daun alfalfa. Daun alfalfa ini yang mana akarnya tumbuh di kedalaman tanah sepanjang 5 meter. Lagi dalam akar alfalfa ini tumbuh lagi banyak khasiat yang kita dapat.   

Research and Development 


Kamu pernah dengar kah tu "The Landmark Study". Ia adalah salah satu kajian terbesar mengenai pengguna produk suplemen dalam  jangka masa yang panjang. Kajian ini diketuai oleh penyelidik pemakanan terkemuka, Dr Gladys Block dari Universiti California, Berkeley, 

Studi klinikal ini memerlukan peserta untuk menjalani ujian darah bagi memeriksa biomarker kesihatan utama. Keputusan kajian ini telah menunjukkan bahawa pengguna Shaklee yang mengambil pelbagai jenis suplemen dalam jangka masa panjang dapat meningkatkan kesihatan pengguna secara menyeluruh. Pengguna produk 'Shaklee' mempunyai biomarker yang LEBIH SIHAT untuk kesihatan jantung, otak, dan kognitif berbanding dengan pengguna yang tidak mengambil produk Shaklee atau tidak mengambil sebarang suplemen. 

Nama yang tidak asing juga untuk kami di Shaklee ialah Elizabeth Helen Blackburn, reseacher yang mengetuai kajian dalam penghasilan Vivix, produk top Shaklee. Vivix ialah produk tunggal yang ada di Malaysia yang mengandungi polifenol, elagic acid,  anthocyanins dan sebagainya yang dihasilkan daripada 4 bahan utama. 

Dr Blackburn ini memang terkenal weh kalau taip ja namanya di Google confirm banyak info tentang beliau. Saya pun teruja bila baca tentang The Telomere Study (Kajian Telomere). 

Kajian ini dilakukan untuk meneliti kesan pemakanan, gaya hidup, dan faktor-faktor lain terhadap panjang telomere. Telomere adalah bahagian DNA yang terdapat di hujung kromosom yang berfungsi untuk melindungi kromosom daripada kerosakan semasa pembahagian sel. Telomere yang lebih pendek dikaitkan dengan penuaan dan risiko penyakit kronik seperti kanser, penyakit jantung, dan diabetes.

Kajian Telomere dilakukan oleh University of California, San Francisco (UCSF) dan berlangsung selama lebih dari 5 tahun dengan lebih dari 5,000 peserta. Kajian ini menunjukkan bahawa pemakanan yang sihat, gaya hidup yang aktif, dan pengurangan stres dapat membantu menjaga panjang telomere yang lebih panjang.

Hasil kajian Telomere menunjukkan bahawa peserta yang mengamalkan pemakanan yang seimbang, berolahraga secara berkala, dan mempunyai tahap stres yang lebih rendah mempunyai telomere yang lebih panjang berbanding dengan peserta yang tidak mengamalkan amalan tersebut. Dalam kajian ini, Shaklee turut dipilih sebagai salah satu produk pemakanan yang dikaji kesannya terhadap panjang telomere peserta. Hasil menunjukkan bahawa peserta yang mengambil Shaklee Life Plan mempunyai telomere yang lebih panjang berbanding dengan peserta yang tidak mengambil sebarang produk pemakanan tambahan.
 
Hebat kan? Saintis ni punya dia gali semua hasil ciptaan Allah yang sangat memanfaatkan kita. Allah menciptakan segalanya pasti ada sebab musabab nya.  

Safe Proven 


Terbukti selamat kerana menjalankan penyelidikan dan penyulingan beberapa kali untuk memastikan sesuatu produk dihasilkan itu bersih dan bebas daripada bahan berbahaya. 

Contoh: Omega Guard ialah minyak ikan yang dihasilkan daripada ikan kecil-kecil di laut. Ikan ini akan diproses untuk di ekstrak minyak nya dan ahli saintis Shaklee melakukan 3 kali penyulingan. Tahulah kan ikan-ikan di laut dalam ni terdedah dengan bahan berbahaya seperti merkuri. 

Merkuri ini ialah bahan kimia yang boleh membahayakan kesihatan sekiranya terkumpul dalam badan kita pada tempoh masa yang agak lama. Ia juga boleh menyebabkan kerosakan buah pinggang, saraf dan penyakit seperti migrain, jika kandungannya terlalu tinggi dalam satu-satu produk. 

Produk Shaklee yang lain juga semuanya InshaALLAH diyakini selamat. 

Terbukti Berkesan 


Of course lah, saya mengalaminya sendiri selama 10 tahun, sejak saya memula cari set penyusuan demi anak sulung saya. Set penyusuan tu ada ESP yang juga merupakan salah satu produk dalam Set Kurus Shaklee. Bermacam produk Shaklee yang saya guna, darilah set facial care, penjagaan rambut, losyen herba sehinggalah produk kesihatan rumah. You just name it. 

Dulu, Shaklee ada satu produk penjagaan kulit nama dia Nutriwhite. Sangat best guna ni beb! Harga dia memang umph! Tapi boleh guna sampai 9 bulan weh. Jimat lagi berkesan. Mulus ja muka saya dulu jatuh cinta dengan facewash nya. 

Basic H, produk penjagaan rumah, basuh sayur, basuh botol susu semua boleh basuh guna Basic H ni multipurpose cleaner weh. Selamat sangat sebab tiada element kimia langsung ya RM49 boleh guna untuk setahun lamanya sebab guna pun setitik dua saja. Berbaloi kamurang mesti try ni.


shaklee labuan
Lagi, Herbal Blend yang ni 1 tiub baru berapa RM42 saja tapi sangat multipurpose, boleh sapu tumit pecah, sapu pada niple luka, sapu pada ruam lampin baby, sangat selamat. Dan saya pernah terkena air panas konsisten sapu pada tangan saya alhamdulillah hilang kesan air panas tu. Banyak betul ba testimoni. Saya sendiri jadi peserta kajian sudah ni haha. 

Overall, Shaklee ialah supplements terbaik untuk kita semua. Baik yang ada masalah kesihatan atau pun tidak. Eloklah kita amalkan supaya kesihatan kita di tahap yang terjamin. Mencegah lebih baik dari mengubati kan? Kita tidak mahu jadi antara orang yang 'terhentak baru nak terngadah'. Kesihatan kita adalah yang utama supaya kita boleh teruskan hidup dengan penuh nikmat. Pilih lah yang terbaik untuk menjadi yang terbaik. Fikirkanlah ya! 

#blogmegashaklee #shakleethrive2023 #shakleetriumph2023 #shakleelabuan 

"Prevention is Better Than Cure" 
 Jom sihat dan cantik bersama saya  
Asdayanty 
Your Shaklee friend❤️
Shaklee ID: 1071673 
YouTube: RH AszdaYanty 
Facebook: Asda HealthJourney 
Instagram: asda_healthjourney 
FB Kek Batik: Cake Batique Ummi
IG Kek Batik: cakebatique.ummi

“Produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

No comments:

Post a Comment

Thank you for visiting us. If you have any comments please leave your suggestion or any issue related. Tq.

🌻Asda HealthJourney🌻
🎂Cake Batique Ummi🎂