Friday 12 September 2014

OsteMatrix - Lebih dari Kalsium

Fakta am yang diketahui ramai, tubuh kita hanya memerlukan kalsium untuk gigi dan tulang yang sihat, tapi manfaat kalsium adalah lebih dari itu. Kalsium boleh didapati daripada pelbagai jenis makanan termasuk produk tenusu. Walaubagaimanapun, faktor utama yang mempengaruhi kualiti kalsium yang bagus adalah kadar penyerapannya ke dalam tubuh.

Kalsium tidak dapat dibina oleh tubuh, maka ia perlu diambil melalui makanan atau supplement. Kalsium adalah amat sukar diserap oleh tubuh. Kajian menunjukkan, hanya 32% kalsium daripada susu dan produk tenusu yang lain yang boleh diserap tubuh. Keperluan harian kalsium untuk tubuh kita adalah 1000 mg untuk dewasa yang berusia dari 19-50 tahun dan 1200 mg untuk warga tua yang berumur 50 tahun dan ke atas. OsteMatrix boleh membantu anda memenuhi keperluan itu tanpa perlu bersusah-payah untuk membancuh dan meminum bergelas-gelas susu sehari.

Kelebihan OsteMatrix ialah kandungan kalsiumnya yang paling seimbang untuk memastikan 99% kadar penyerapannye ke dalam tubuh kita. Formulanya adalah unik kerana ia dihasilkan dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati yang mana ianya kaya dengan kalsium, magnesium, fosforus, vitamin D, zinc, kuprum, manganese dan boron. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk kadar penyerapan yang optimum oleh tubuh dan bagi menghalang pemendapan kalsium yang boleh menyebabkan pembentukan batu karang atau batu hempedu.

Bagaimana caranya untuk memilih supplement kalsium yang bagus?

1. Harus mengandungi sekurang-kurangnya Magnesium dan Vitamin D untuk membantu penyerapan kalsium. OsteMatrix Shaklee mengandungi Magnesium, Fosforus, Vitamin D, Zinc, Kuprum, Manganese dan Boron untuk memastikan 99% kadar penyerapan.

2. Elakkan supplement yang dibuat dari tulang dan dolomite kerana ia boleh menyebabkan keracunan plumbum.

3. Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan bertoksin dalam proses menyerap mineral

Apakah manfaat utama OsteMatrix?

1. Menguatkan gigi dan tulang

2. Menghalang osteoporosis.

3. Meningkatkan ketumpatan jisim tulang. Jisim tulang berkembang pada tahap maksimum pada usia 28 tahun dan berkurang selepas itu. Pada usia 40 tahun, jisim tulang akan menurun dengan lebih cepat.

4. Memekatkan darah (blood clotting) - penting jika anda mengalami kecederaan, kandungan kalsium yang cukup akan membantu menghentikan pendarahan dengan cepat. Pendarahan yang serius dan berterusan boleh menyebabkan kematian. Juga membantu masalah gusi berdarah.

5. Mencegah/merawat kebas, kejang otot dan sakit sendi. Juga mencegah masalah simpul biawak pada wanita mengandung.

6. Mencegah retensi air (water retention) terutama di kalangan wanita hamil.

7. Membantu meningkatkan pengeluaran susu badan bagi ibu yang menyusukan anak.

8. Membantu kesuburan lelaki dan wanita. Buat wanita, ia membantu mengalkalikan tubuh untuk menyediakan persekitaran yang sesuai untuk persenyawaan sperma dan telur. Buat lelaki, ia membantu meningkatkan pergerakan sperma yang aktif.

9. Membantu masalah gastrik dan hiperaktiviti perut

10. Melancarkan pengaliran sistem saraf - ia mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, penenang saraf, menggalakkan tidur yang selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

11. Meringankan sakit ketika haid dan membantu proses pembuangan air kecil.

12. Mengalkalikan tubuh dan memastikan tubuh mendapat imbangan pH yang baik.

13. Membantu sel mnyerap nutrient terutamanya vitamin B-12 dan membantu merangsang detoksifikasi.

14. Membantu pengawalan gula dalam darah dan untuk fungsi insulin badan yang normal.

15. Baik diamalkan ketika berpantang untuk mengurangkan sakit selepas bersalin. Kandungan magnesium di dalam OsteMatrix membantu penghadaman supaya tidak mudah sembelit (masalah utama wanita berpantang)

Lihat, terbukti banyak manfaat yang boleh anda perolehi dengan pengambilan OsteMatrix setiap hari. Tunggu apa lagi. Dapatkan OsteMatrix dari saya sekarang. Khidmat nasihat dan jadual pengambilan vitamin akan diberikan secara percuma.

Dapatkan semua produk Shaklee dan konsultasi kesihatan yg terbaik daripada saya, pengedar SHAKLEE anda dan keluarga...

"Prevention is better than cure" 
Jom SIHAT, CELIK dan CANTIK dengan SHAKLEE 
Sebarang pertanyaan 
Sila Hubungi Saya, 
Asdayanty Phone: 0136507465
Sid 1071673
Facebook: RH-Aszda Yanty

“Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

No comments:

Post a Comment

Thank you for visiting us. If you have any comments please leave your suggestion or any issue related. Tq.

🌻Asda HealthJourney🌻
🎂Cake Batique Ummi🎂