Friday 12 September 2014

CarotoMax - Atasi masalah mata

Secara semulajadinya, mata kita hanya sesuai untuk melihat objek dari jarak jauh sahaja. Apabila kita memaksa diri untuk melihat objek dekat, maka otot-otot mata akan menekan mata kita supaya dapat melihat objek dekat itu.

Masalah rabun berlaku apabila kita terlalu menekan mata kita supaya dapat melihat objek dekat dengan jelas dan terlalu lama. Perlakuan yang berterusan ini menyebabkan bentuk mata kita tidak dapat kembali ke bentuk asal dengan sempurna.

Untuk atasi rabun mari kita kenali dahulu keempat-empat jenis rabun ini. Apakah punca menyebabkan kerabunan ini?


Rabun Jauh (Miopia)

Ø Miopia biasa terjadi kepada kebanyakan orang, termasuk saya sendiri. Rabun jauh terjadi apabila cahaya dari objek difokuskan di sebelah hadapan retina kerana bebola mata panjang.

Ø Individu yang mengidap rabun jauh ini akan melihat objek dari jarak jauh kelihatan kabur dan tidak jelas.

Ø Contohnya, anda tidak dapat melihat tulisan pada paparan slide sedangkan rakan anda dapat melihatnya dengan jelas.

Ø Anda cuba mengecilkan kelopak mata anda dengan harapan akan dapat melihatnya dengan jelas, tetapi anda tetap gagal, bahkan ia boleh menyebabkan anda berasa sakit kepala. Atasi rabun ini dengan Carotomax.

Rabun Dekat (Hiperopia)

Ø Hiperopia berlaku apabila cahaya dari objek difokuskan di belakang retina kerana bebola mata yang pendek. Tanda-tandanya ialah, anda tidak dapat membaca dalam jarak yang dekat. Atasi rabun ini dengan Carotomax.

Rabun Astigmatism

Ø Individu yang mengidap astigmatism mempunyai retina mata yang tidak rata dan pengidapnya akan mengalami silau yang mengganggu, termasuk melihat objek seolah-olah herot benyot, tidak dapat melihat objek dengan jelas samada dari jarak dekat atau jauh. Atasi rabun ini dengan Carotomax.

Rabun Tua

Ø Rabun tua biasanya berlaku kepada individu yang telah mencecah umur 40 tahun ke atas di mana matanya sudah tidak mampu untuk memfokus, kanta mata bertukar keras dan tidak lagi elastik seperti masa muda.

Ø Terdapat jenis rabun tuan yang ‘alah’ kepada objek dekat seperti membaca atau mencucuk benang ke dalam lubang jarum. Terdapat juga yang alah kepada objek jauh seperti memandu.


Atasi Rabun Dengan Carotomax

Atasi rabun secara total terhadap keempat-empat jenis rabun di atas, secara selamat dan semulajadi dengan Carotomax dari Shaklee!


"Prevention is better than cure" 
Jom SIHAT, CELIK dan CANTIK dengan SHAKLEE 
Sebarang pertanyaan 
Sila Hubungi Saya, 
Asdayanty Phone: 0136507465
Sid 1071673
Facebook: RH-Aszda Yanty

No comments:

Post a Comment

Thank you for visiting us. If you have any comments please leave your suggestion or any issue related. Tq.

🌻Asda HealthJourney🌻
🎂Cake Batique Ummi🎂