Friday 12 September 2014

PELANCARAN COQ HEALTH DI MALAYSIA

COQ HEALTH di lancarkan pada 8/6/2013 di Malaysia. Menyedari Jantung adalah merupakan vital organ yang utama di dalam badan, dan didapati kajian di Malaysia membuktikan dua setengah kali ganda tinggi kadar kematian disebabkan oleh kerosakan jantung berbanding daripada kes kanser..Bayangkan la!!! Betapa tingginya kadar kematian disebabkan oleh heart attact mahupun congenital heart disease yang mana kenyataan ini dikeluarkan sah oleh Pertubuhan Kebangsaan Jantung Malaysia.

Pakar kesihatan mencadangkan gaya hidup yang sihat seperti senaman yang teratur, tidak merokok dan memastikan berat badan ideal. Coenzyme Q10 merupakan salah satu drpada supplemen kesihatan yang amat penting untuk kesihatan jantung kita ..Ini selaras dengan kehidupan seharian yang sibuk sehingga kita lupa untuk memenuhi syarat di atas.
APAKAH ITU KOENZIN DAN MENGAPA IA PENTING?

CoQ10 merupakan zat makanan yang larut lemak yang hadir semulajadi dan ditemui di setiap badan sel tubuh kita untuk berfungsi dengan baik. Namun, ia lebih banyak diperolehi di dalam organ yang berkerja lebih keras dan memerlukan tenaga selular yang banyak untuk organ seperti jantung, hati,buah pinggang dan pakreas.

Ia amat penting bagi tujuan sel tubuh menghasilkan tenaga untuk kekal berfungsi. Oleh itu ,semakin meningkat usia coenzim akan semakin lemah dan menyebabkan punca badan menjadi mudah lemah dan letih disebabkan jantung kita tidak mampu untuk mengepam kuat dalam memastikan sistem peredaran darah ke seluruh badan. Coq10 juga menyokong pertalian antara saluran darah yang menyumbang kepada paras tekanan darah sihat/normal. Ia juga bertindak sebagai antioksidan yang kuat dan membantu melindungi arteri bagi menangani masalah pengoksidaan lipoproteins berkepekatan rendah (LDL) dan memudahkan pengaliran darah.

Bayangkan saluran jantung atau dikenali sbg coronory artery sempit disebabkan oleh penyempitan dengan pengumpulan darah yang pekat hasi daripada makanan seharian tidak sihat dan amalan gaya hidup yang stress dan tidak mengamalkan senaman... Dan mengakibatkan anda mendapat serangan jantung secara tiba tiba..

"Prevention is better than cure"
Jom SIHAT, CELIK dan CANTIK dengan SHAKLEE
Sebarang pertanyaan Sila Hubungi Saya,
Asdayanty Phone: 0136507465
Facebook: RH-Aszda Yanty

No comments:

Post a Comment

Thank you for visiting us. If you have any comments please leave your suggestion or any issue related. Tq.

🌻Asda HealthJourney🌻
🎂Cake Batique Ummi🎂