Sunday 5 October 2014

Basic H Testimoni

Salam Aidil Adha buat semua sahabat dan rakan2 muslimin dan muslimat...

Mesti semua sibuk bersihkan rumah kan kelmarin untuk sambut hari raya hari ini... Saya mau share pasal Basic H ni.. Kelmarin anak saya bagi kucing makan 'teddy bear biscuit', tapikan kucing tu biarkan saja biskut sampailah di hurung semut merah. Saya cuba lah sembur campuran air Basic H tu, cuba2 saja, sebab Basic H kan produk pembersih rumah, manalah tahu kan.. Sembur sepanjang laluan semut hingga ke dinding rumah... 5 minit kemudian semut tu semua mati tidak bergerak.. Wahh best pulak kan.. Kalau macam ni Ridsect di rumah tidak perlu guna lah kan.. Hehe..

Rumah saya ni memang banyak semut, cepat ja semut menyerang, kadang ayam goreng yang di tutup tudung saji pun diserang, mahu2 lada tumbuk pun semut suka.. Pelik betul.. Sakit hati pun ada dengan semut ni.. Hishhh..

Selalunya orang di rumah saya ni, termasuklah mak saya suka betul guna Ridsect penyembur tu, kalau mau sembur terpaksa bawa Nazran jauh2 dulu, yalah kita tidak mahulah dia terkena semburan tu kan.

Minggu lepas saya sembur semua campuran air Basic H tu, letak 2,3 titis ke tempat semburan tu lepas tu isi air paip, then saya sembur ke semua bahagian tong sampah, bawah dapur, atas meja... Syukur esok harinya saya balik kerja, tiada lagi semut berjalan2 di tepi tong sampah, malam2 bangun buat susu Nazran, tiada sudah nampak lipas lalu2 di atas meja.. Fuhh... Lega sangat2..

Pagi tadi bersihkan bahagian dapur gas, sembur saja lepas tu lap dengan kain, mudah betul minyak di tepi2 dapur gas tu tertanggal. Mudahnya kerja kita kan... Best betul.. Tidak perlu buat kerja berulang2 dengan ada Basic H ni, selama ni saya guna sebagai sabun mop lantai saja. Lepas ni, haaa, multi purpose Basic H mesti beli lagi lepas habis nanti. Botol pertama yang dibeli awal tahun ni pun masih ada separuh lagi.. Sangat jimat...

Rumah bersih dan selamat dengan Shaklee..

“Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

No comments:

Post a Comment

Thank you for visiting us. If you have any comments please leave your suggestion or any issue related. Tq.

🌻Asda HealthJourney🌻
🎂Cake Batique Ummi🎂