Thursday 9 March 2023

Semudah 1-2-3: Set Shaklee untuk Puasa

Malam Nisfu Syaban sudah pun berlalu. Dua minggu sahaja lagi kita didatangi dengan bulan mulia, Ramadhan al-Kareem. Bulan yang kita perlu penuhkan rutin harian kita dengan ibadah sunnah. Demi memastikan fizikal dan mental kita kuat sepanjang Ramadhan, mari baca tips yang saya bakal kongsikan dalam entri ini. 

First and foremost, yang penting sekali ialah nutrisi. Kita perlukan nutrisi yang cukup untuk berpuasa sepanjang hari. Nutrisi yang cukup boleh membekalkan tenaga pada badan kita yang tidak makan selama hampir 10 jam supaya kita boleh beribadah dengan sempurna tanpa gangguan. Gangguan ni contoh lah kan macam saya baru duduk sekejap selepas solat kaki saya mesti rasa kebas "kesemutan" itu bermaksud darah kita tidak lancar mengalir tau, itu maksudnya  kurang nutrisi la bah tu. Hehe. 

Jadi, untuk menjamin badan kita cukup nutrisi,  tenaga yang konsisten dan ibadah sempurna, mari saya kongsi tips sihat bersama Set Shaklee untuk Puasa. Set ini juga promosi berlangsung sepanjang bulan ini ya khas untuk kita menyambut bulan yang mulia! 

Set Shaklee untuk Puasa
1-ESP 2-Cinch 3-Performance

1) Energising Soy Protein-Tenaga


Energising Soy Protein ini ialah suplemen protein berkualiti tinggi yang diperbuat daripada kacang soya asli. Ianya kaya dengan protein dan serat, rendah lemak dan juga bebas laktosa yang dapat memberikan tenaga yang berkekalan kerana beberapa faktor:

Kandungan protein yang tinggi: ESP mengandungi jumlah protein yang tinggi iaitu 14g untuk satu hidangan yang mengambil masa yang lebih lama untuk dicerna berbanding karbohidrat. Ini bermakna badan akan mengambil masa yang lebih lama untuk memecahkan protein, memberikan pelepasan tenaga yang stabil dalam jangka masa yang lebih lama. 

Indeks glikemik yang rendah: Karbohidrat dalam Energising Soy Protein mempunyai indeks glikemik yang rendah, dimana karbohidrat diserap perlahan ke dalam aliran darah, mencegah lonjakan tahap gula dalam darah dan memberikan bekalan tenaga yang stabil. Maksudnya dia maintain la ba gula tu supaya kita dapat maintain tenaga dalam badan. Bukan macam kita minum air gula tu, memang akan ada tenaga tapi tidak berpanjangan macam kita dapat dari minum ESP ni. Best kan?? 

Nutrien penting: Energising Soy Protein Shaklee juga mengandungi 23 jenis vitamin dan mineral penting, termasuk vitamin B kompleks, vitamin E, kalsium, zat besi dan magnesium, yang bekerjasama dengan protein untuk penghasilan tenaga dan meningkatkan kadar metabolisma dalam badan kita. Jadi tidaklah juga kita lemah longlai saja sepanjang hari kan? 

Semasa menyusukan anak dulu, minum ESP
sebelum tidur, malam tu memang tidur-tidur ayam lah kan sebab baby masa tu masih jaundis struggle kita bagi dia bangun supaya minum susu. Fuh penat mata pun jadi macam mata panda. Haha! Tapi yang seronoknya siang hari kita pun aktif tenaga tu kekal lama janji minum lagi keesokan harinya. 

2) Cinch Shake Mix-Kenyang 



Cinch Shake ini dirumus khas untuk menghasilkan formula yang mengandungi campuran protein berkualiti tinggi seperti whey protein dan soy protein. Cinch membawa element 'kenyang' sebab ia terhasil daripada dua jenis protein itu tadi sangat membantu memuaskan rasa lapar seterusnya membantu mempercepatkan kenyang dan mengurangkan keinginan untuk makan berlebihan. 

Selain itu, Cinch Shake Mix Shaklee juga mengandungi serat prebiotik yang membantu mengekalkan keseimbangan bakteria usus dan meningkatkan pencernaan. Dengan mengambil Cinch Shake Mix Shaklee sebagai pengganti makanan, anda dapat merasa kenyang lebih lama dan mengurangkan keinginan untuk makan makanan yang tidak sihat.

Cinch ni dalam bentuk serbuk minuman yang mudah untuk disediakan. Cuma perlu shake kan bersama  apa-apa jenis susu then siap sudah boleh diminum. Paling sedap dan mantap mix dengan susu tumbuh-tumbuhan (contoh susu almond). 

Oleh itu, Cinch Shake Mix Shaklee merupakan pilihan yang the best bagi individu yang ingin mengurangkan berat badan atau mengurangkan jumlah makanan yang dimakan setiap hari. Kesan yang lebih berganda kerana digandingkan bersama ESP. Confirm bertenaga dan kekenyangan. 

3) Performance Lime-Hidrasi 


Performance Drink Shaklee dengan konsep hidrasi ialah minuman isotonik yang diformulasikan untuk membantu penghidratan semasa aktiviti fizikal yang intensif. Minuman ini membantu mengekalkan keseimbangan elektrolit dalam badan dan menyediakan tenaga yang diperlukan untuk prestasi yang lebih baik semasa sukan atau aktiviti lasak. 

Uniknya,  promosi Set Shaklee untuk Puasa membawakan Performance Drink perisa lime yang pasti lebih menyegarkan. Minuman ini mengandungi campuran elektrolit seperti natrium, kalium dan magnesium, yang membantu mengimbangi dan memulihkan elektrolit dalam badan yang hilang semasa berpeluh dan juga mengurangkan rasa dahaga semasa berpuasa. 

Selain itu, ia juga mengandungi karbohidrat kompleks yang memberikan tenaga berterusan untuk aktiviti fizikal yang berterusan dan juga mengandungi campuran vitamin B Complex yang membantu meningkatkan penggunaan tenaga dan mengurangkan keletihan semasa aktiviti fizikal yang intensif.

Secara keseluruhannya, penyediaan Set Shaklee untuk Puasa ini sangatlah ringkas lagi-lagi waktu sahur. Jimat tenaga dan jimat masa! Nutrisi pun cukup, bekalan tenaga pun ada lagi pula mudah kenyang. Berbuka puasa dengan Set 123 ini pun sangat memadai. InshaALLAH! 

#blogmegashaklee #shakleethrive2023 #shakleetriumph2023 #shakleelabuan 

"Prevention is Better Than Cure" 
 Jom sihat dan cantik bersama saya  
Asdayanty 
Your Shaklee friend❤️
Shaklee ID: 1071673 
YouTube: RH AszdaYanty 
Facebook: Asda HealthJourney 
Instagram: asda_healthjourney 
FB Kek Batik: Cake Batique Ummi
IG Kek Batik: cakebatique.ummi

“Produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

No comments:

Post a Comment

Thank you for visiting us. If you have any comments please leave your suggestion or any issue related. Tq.

🌻Asda HealthJourney🌻
🎂Cake Batique Ummi🎂