Saturday 21 March 2015

Shaklee Labuan: Extra Surprise From Super Upline


Surpriseeee!!!! Tiket penerbangan LBU-KUL-LBU dan tempahan hotel 5 bintang untuk 2 malam.

Sebenarnya saya pun tidak sangka sekali dengan hotel sponsor. Patutlah Master Norita booking kan flight ke Kuala Lumpur 17 April then balik Labuan 19 April. Sebelum tahu betul2 saya ada terbaca juga dalam whatsapp group leader yang dia sebut dengan saya pasal flight ticket, mulanya buat tak tahu jer sebab tidak faham dia cakap pasal apa. Rupa2nya saya seorang saja yang layak untuk dapat sponsor ni sebab saya dapat maintain leader tanpa top up UV transfer.

Februari 2015 - Maintain sendiri bukan susah tapi usaha mesti cekal. Lagipun saya buat sendiri tanpa bantuan downline saya yang kebanyakan pun hanya pengguna sahaja. Hanya seorang saja downline yang ada UV pada masa itu. Itupun sikit saja dia boleh contribute pada saya sebagai upline nya. Apa yang pasti dan saya paling ingat bulan Februari yang lepas, setiap hari saya ada buat COD Labuan. Tambahan lagi, saya buat pembelian lebih 3 kali pada bulan tersebut. Di situ saya sedar, usaha dan tawakal adalah penting seiring untuk mendapat rezeki yang sangat berbaloi.

No pain, no gain

Tidak boleh disangkal lagi sekiranya kita ingin berjaya banyak pengorbanan yang perlu kita lakukan. Kerana itu, apa saja pengorbanan kita perlu lakukan demi ganjaran yang berlipat kali ganda. Kalau kita malas dan tidak mahu berkorban maka kita mati usaha. Waktu rehat, wang ringgit, tenaga terutamanya segalanya kita perlu korbankan demi untuk berjaya. Tiada yang datang bergolek sendiri tanpa usaha yang cekal. Saya manusia biasa saja, saya mengaku kita ada jatuh bangun dalam mencapai apa jua keinginan kita dalam hidup.

Jatuh bangun sekalipun kita mesti ingat juga di mana jalan untuk kita kecap bahagia yang selesa. Saya pasti semua yang berada di luar sana mesti tiada yang mahukan hidup yang "biarlah susah kah senangkah yang penting teruskan perjalanan hidup". Hidup kita harus membangun dari semasa ke semasa tergantung pada kepuasan hati kita lah kan.

Tambah lagi saya ini, isteri bekerjaya, saya pasti satu hari nanti saya juga teringin untuk berhenti kerja dan ingin tumpukan sepenuh masa pada rumah dan anak-anak. Saya tahu saya memegang segulung ijazah untuk mendapatkan pendapatan yang tinggi suatu hari nanti. Atau juga saya mahu buka firma akauntan nanti. Apa yang pasti saya teruskan part time Shaklee saya seperti biasa. Usaha pun mahu lebih sikit. Mana tahu suatu hari nanti layak dapat CAR BONUS dari Shaklee kan. Tiada yang mustahil tu.

Ya, saya dalam position Supervisor ini pun sudah lebih 2 tahun, tiada peningkatan pun. Juga beberapa kali jatuh tapi berjaya bangkit kembali setiap kali sudah jatuh. Syukurlah juga mampu bangun sendiri. Saya pun sudah pekak dengan motivasi dan nasihat dari upline saya. Apa yang pasti, dari Shaklee ini juga saya merasa income yang besar dengan cuma 'part time'. Saya juga merasa melancong ke Kuala Lumpur untuk dua hari. Saya sedar saya perlu dapatkan lebih untuk keluarga dan ibu saya. Saya juga mahu peroleh lebih daripada ini. Saya juga ingin membantu orang lain hidup sihat seperti saya. Saya juga mahu pergi ke luar negara. Saya juga mahu membawa mama saya umrah percuma. Saya juga mahu belanjakan duit tanpa had. In sha Allah. 

Thursday 19 March 2015

Berapa Banyak Air Yang Anda Perlu Minum Dalam Satu Hari


Tahukah anda kurang air, bahaya bagi darah dan sel-sel otak? Tahukah anda bahawa pengaruh air terhadap sistem kerja darah dan ginjal adalah sangat besar.


Jika kita mengambil air kurang dari 8 gelas sehari, efek secara keseluruhan memang tidak terasa. Tapi sebagai penyelesaian, tubuh akan menyeimbangkan diri dengan mengambil sumber dari komponen tubuh sendiri, di antaranya dari darah.

Kekurangan air bagi darah amat berbahaya bagi tubuh. Sebabnya adalah darah akan menjadi kental dan pekat. Akibatnya, perjalanan darah sebagai alat pengangkutan oksigen dan zat-zat makanan pun akan terganggu.

Darah yang kental tersebut juga akan melewati ginjal yang berfungsi sebagai filter atau alat untuk menyaring racun dari darah. Ginjal memiliki saringan yang sangat halus, sehingga jika terpaksa menyaring darah yang kental maka ginjal harus bekerja lebih ekstra keras.

Kemungkinan besar ginjal akan rosak dan juga berkemungkinan besar kelak akan mengalami “cuci darah” atau dalam bahasa medik biasa disebut hemodialisis.

Kesan Kekurangan Air Dalam Badan

Kajian menunjukkan kehilangan dua peratus cecair badan boleh menyebabkan :

1. Lemah daya ingatan (ingatan jangka pendek).

2. Sukar membuat kiraan, walaupun yang mudah.

3. Sukar memberi tumpuan terhadap perkara yang dilakukan terutamanya pada skrin komputer atau bahan bacaan bercetak.

4. Tekanan darah menurun.

5. Jumlah oksigen yang sampai ke otak berkurangan menyebabkan mudah rasa mengantuk.

6. Lesu pada waktu siang.

7. Sakit belakang.

8. Dehidrasi.

9. Sakit kepala.

10. Memperlahankan kadar metabolisma badan.

11. Meningkatkan risiko kanser usus, kanser pundi kencing dan kanser payudara.

12. Sendi dan otot mengalami kekeringan cecair.

13. Menyukarkan penyingkiran bahan toksik.

14. Meningkatkan keinginan untuk makan.

15. Darah menjadi lebih pekat .

16. Mudah keliru.

17. Degupan jantung semakin meningkat.

18. Menjejaskan tindak balas kimia dalam badan.

19. Tubuh akan mengalami dehidrasi. Dehidrasi ini menyebabkan cairan di otak akan menurun, pengangkutan oksigen yang seharusnya mengalir ke otak pun berkurang. Akibatnya, sel-sel otak menjadi tidak aktif dan berkembang.

20. Gangguan fungsi kognitif (kepandaian) otak. Jika kita kekurangan air putih, otak tidak mampu menjalankan fungsi normalnya lagi, terutama fungsi kognitif yang akhirnya membuat kita menjadi senang lupa dan kurang konsentrasi.

21. Mengganggu fungsi ginjal. Ini kerana air sangat penting untuk mencegah penyakit batu karang. Dengan cukupnya air dalam badan, maka komponen pembentukan batu karang menjadi lebih mudah luruh bersama air kencing.

22. Pelbagai gejala ringan dan berat akan timbul. Kekurangan air yang dialami oleh tubuh akan menyebabkan gejala ringan dan sedang seperti lelah, haus, batuk kering, badan panas, sakit kepala, air kencing pekat, denyut nadi cepat, hingga gejala berat seperti halusinasi dan kematian.

23. Mudah terkena infeksi kerana bakteria tidak mampu keluar akibat kurang minum, kita akan mengalami infeksi. Gejalanya seperti suhu badan yang sedikit meningkat, rasa ngilu terutamanya saat akhir buang air kecil, perasaan ingin buang air kecil yang tidak dapat ditahan-tahan, dan lain-lain.

24. Kulit menjadi kusam. Ini karena kurang minum air menyebabkan aliran darah dalam kapilari di kulit juga tidak maksimal.

Jadi apakah alasan anda untuk tidak menggantikan air manis dengan air putih? Ramai yang tahu bahawa air putih begitu berharga tetapi tak ramai yang memanfaatkannya. Malas untuk sering ke tandas barangkali. Ayuh kita didik anak-anak untuk memanfaatkan sepenuhnya keajaibannya.

Saturday 14 March 2015

Testimoni Saya: Penggemar ESP yang baru


Sebelum minum ESP muka dia sangat teruk dan kulit mengelupas terutama di bahagian pipi. Kasihan tengok dia. Adik saya ni lagi dulu olahraga tapi kulit sangat sensitif jadi dia mudah terkena gatal-gatal pada mukanya. 

Sejak dia tinggal di asrama Kolej Matrikulasi Labuan, saya bekalkan dia Vita E Complex dan aritu dia dapat Lucky Draw ESP satu tong dari kelas santai di Pantai Tanjung Purun daripada Master Aisah kami. 

Sejak itu, katanya kulitnya beransur pulih selepas minum ESP hari-hari. Ini pengakuan dari dia sendirilah. Sejak dari itu, saya tidak pernah hentikan bekalan ESP untuk keperluan dia.



Dapatkan semua produk Shaklee dan konsultasi kesihatan yg terbaik daripada saya, pengedar SHAKLEE anda dan keluarga...

"Prevention is better than cure"
Jom SIHAT, CELIK dan CANTIK dengan SHAKLEE
Sebarang pertanyaan
Sila Hubungi Saya,
Asdayanty Phone: 0136507465
Sid 1071673
Facebook: Asda Healthcare

“Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

Friday 6 March 2015

Vita-Lea for Children Chewable

Oklah, kali ni saya mahu kongsikan kemunculan Multivitamins untuk kanak-kanak, yang di panggil VITALEA for KIDS, dan yang istimewanya, ia di datangkan dengan perisa ANGGUR! Nyummy dan penuh dengan vitamins!!!

Kita semua perlukan makanan yang seimbang dengan cukup kalsium nya, vitamins nya, karbohidrat, protein dan lain2... dan Supplement berfungsi sebagai pelengkap makanan, melengkapkan nutrisi harian yang kita ambil dari makanan harian kita.

Multivitamins yang mengandungi vitamins C, D, E , dan 8 vitmins B... ada kalsium dll juga.. kalsium kan sangat penting untuk tulang yang kuat, sangat2 sesuai bagi anak-anak yang dah mula kurang atau tidak minum susu lagi.

Dan... yang buat kan vitamins ni lebih SPECIAL... di datangkan dengan xylitol sebagai pemanis semulajadi dan bagus untuk penjagaan gigi.

Tiada preservatives!!! wahh.. kan sekarang ni macam2 makanan ada preservatives untuk menyedapkan.. tapi vitamins ni 100% semulajadi tanpa pengawet tipu2.. hehe.
Walaupun anak-anak saya pengemar sayur dan buah-buahan... tapi rasanya tidak terlarat juga nak makan sebanyak ni.

Rasanya kalau kita pun tak termakan kan banyak2 macam ni kan?.. jadi lah ibubapa yang bijak dengan memilih supplement semulajadi....

Ini pula perbandingan di antara multivitamins yang sedia ada di pasaran... dulu2, saya pun pernah beli brand C... hehe, sikit jer vitamins yang ada di dalam nya, tapi harga nya.. erm boleh tahan juga kan.

Jadi, sekarang... bukan hanya kerana saya pengedar shaklee, tetapi sebagai pengguna yang bijak, kita nak yang terbaik dengan apa yang kita bayar kan. ;) jadual di atas jelas menunjukkan perbezaannya. ;)

Jom,jom, jom...

Nak lebih JIMAT? Bulan ni, sempena pelancaran re-formulated vitalea for kids ni... shaklee buat promosi BESAR-besaran...Sejak bulan Januari hinggalah ke saat ini masih lagi berlangsung promo.

MASIH PROMO 
BELI 3 PERCUMA 1 


Dapatkan semua produk Shaklee dan konsultasi kesihatan yg terbaik daripada saya, pengedar SHAKLEE anda dan keluarga...

"Prevention is better than cure"
Jom SIHAT, CELIK dan CANTIK dengan SHAKLEE
Sebarang pertanyaan
Sila Hubungi Saya,
Asdayanty Phone: 0136507465
Sid 1071673
Facebook: Asda Healthcare

“Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

Monday 2 March 2015

Shaklee Promo: Mac 2015 - Beli 3 Percuma 1

vita lea children

Vitalea for Children Chewable - Nutrisi Ringkas Si Manja Anda 


Ringkasnya bersarapan dengan Vitalea for Children ini kerana hanya berikan 2 biji sehari kepada si comel anda, dan anda tidak perlu bersusah untuk melengkapkan lagi nutrisi si manja. "You can sit and relax" dengan 2 biji vitamin boleh kunyah yg sangat simple dan mudah.

Zinc Complex - Murah, Jimat dan Padat 


Zinc Complex ini walaupun ianya produk nutrisi termurah dalam Shaklee tapi ianya sangat bermanfaat untuk meningkatkan daya imunisasi. Bukan itu saja, ianya berita baik buat mereka yang mempunyai penyakit kencing manis kerana Zinc Complex ini membekalkan insulin. Yang lagi best untuk mereka yg diluar sana sedang mengalami keguguran rambut yang teruk boleh lah mencuba produk ini juga kerana ia menguatkan akar rambut.

Walaupun ia juga paling murah, paling hebat kerana ianya mampu membantu menyembuhkan luka dalaman di anggota badan kita. Ini juga extra kelebihan buat si penghidap kencing manis kerana mereka yg mengalami penyakit ini, luka mereka sangat lambat untuk sembuh.  

Dapatkan semua produk Shaklee dan konsultasi kesihatan yg terbaik daripada saya, pengedar SHAKLEE anda dan keluarga...


"Prevention is better than cure"
Jom SIHAT, CELIK dan CANTIK dengan SHAKLEE
Sebarang pertanyaan
Sila Hubungi Saya,
Asdayanty Phone: 0136507465
Sid 1071673
Facebook: Asda Healthcare

“Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

Shaklee Promo: Mac 2015 - Beli 6 Percuma 1 atau Beli 2 5% Diskaun


Produk Shaklee Paling Popular


Bagi saya ianya sungguh istimewa adik saya pun mula sukakannya. Katanya kulit nya yang mengelupas sebelum ini makin berkurang dan lama kelamaan tidak sudah mengalami masalah kulit. Syukur lah juga dia rajin mahu bancuh ESP ini.

Saya sendiri sangat sukakan ESP, walaupun kadang saya mengaku malas mahu membancuh ESP ini, tapi wajib bagi saya ada setiap stok saya di rumah. Setiap kali habis mesti mahu beli juga untuk kegunaan sendiri.

Dapatkan semua produk Shaklee dan konsultasi kesihatan yg terbaik daripada saya, pengedar SHAKLEE anda dan keluarga...
"Prevention is better than cure"
Jom SIHAT, CELIK dan CANTIK dengan SHAKLEE
Sebarang pertanyaan
Sila Hubungi Saya,
Asdayanty Phone: 0136507465
Sid 1071673
Facebook: Asda Healthcare
“Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”