Sunday 26 February 2023

9 reasons WHY our Shaklee Community is the BEST

Kalau di imbas kembali, 10 tahun bersama Shaklee uncounted memories and experience yang saya lalui. There are many reasons why I still stay in Shaklee and one of the main reasons is our Shaklee Community is always the best. Kami semua tidak pernah lari dari 3S. Share, service, and sponsoring. Mari kita tengok sebab kenapa Komuniti Shaklee kami sangat best. Check it out!

1. Setia & Bertanggungjawab

First and foremost, dedicated to my first Mentor. Upline saya ini tidak pernah sekalipun mengabaikan saya walau bangkit atau menjunam nya kedudukan saya dalam Shaklee. Tidak pernah gagal untuk inform saya apa-apa saja kelas nutrisi, sharing atau apa-apa subjek ilmu. Walau kadang saya terlalu sibuk dan tidak mahu join beliau memang tidak pernah putus asa. Dialah mentor kami, Siti Aisah Mohd Ibrahim. Beliau tidak pernah lupa sekecil mana pun kami dan ramai lagi anak-anak Shaklee yang lain dalam group kami walau tidak aktif malahan yang makan sendiri saja pun, kebertanggungjawab beliau terhadap kami semua tidak pernah terhenti. 

BerShaklee sambil berhari raya

2. Pengisian Rohani 

Kedua, terus terang saya paling suka part yang ini di mana kami tidak fokus pada bisnes Shaklee yang bertujuan untuk mengaut keuntungan saja. Super upline yang merupakan Mentor kedua saya, Master Norita, selalu mengadakan kelas-kelas ilmu yang mana mengajar kami semua memperbaiki diri secara rohani dan cara mendekatkan diri kita kepada Pencipta. Kelas ini banyak menyentuh hati saya dan sedikit sebanyak saya cuba amalkan apa saja nasihat yang diberi oleh Mentor saya ini. Sangat banyak input yang betul-betul melekat dalam minda saya yang memang saya akan ingat sampai akhir hayat saya. Terima kasih banyak2 atas segala perkongsian selama 10 tahun dan yang akan datang nanti lebih banyak ilmu yang menanti. 

3. Appreciation 

Dalam community kami, tidak pernah lekang dek contest yang memberikan reward best-best. Master Norita lah yang taja reward yang best best tu. Kalah Shaklee kalau buat contest. Oopss! Tidak pernah tidak rasa dihargai. Lucky betul dapat peluang bersama dalam community ini. Syukur, Allah jadikan saya salah seorang yang bertuah itu. Contoh: Feb 2022, saya dapat cabutan bertuah 3D2N stay at hotel at chosen place of holiday dan Master Norita bagi cash reward RM500 juga masa tu. Allahuakbar ! 

Faibi ayyi a'la rabbika tukazziban.(Surah Ar Rahman)  
Maka nikmat TUHAN yang manakah yang kamu dustakan. 
Memang sangat best. Banyak lagi sebelum-sebelum tu sebenarnya tapi tidak larat lah mahu cerita semua. Hehe. 

4. Upgrade Knowledge 

Part yang ini, kunci yang sangat penting. Kita yang mahu menjual mesti cukup ilmu barulah boleh convince kan orang. Mentor-mentor saya selalu jemput Nutritionist untuk buat kelas nutrisi bersama kami. Contoh Kelas 'Unique Selling Product' yang menerangkan secara details produk Shaklee yang tertentu. Sangat banyak benda yang tidak tahu jadi tahu. Best kah sangat best? 

Pada tahun 2014, New Distributor Training bersama Business Manager, Nadia

5. Nasihat & Motivation 

Setelah di teliti selama ini, kami sebenarnya tidak pernah di didik untuk mengaut keuntungan semata-mata. Bisnes Shaklee yang saya bina dari dulu hingga sekarang terus terang saya tidak ambil untung banyak setakat RM10 ke RM15 saja sebotol tapi itu cara saya. Sebab saya memang bentuk diri saya untuk bantu ramai orang hidup sihat. Sepertimana yang Mentor Kak N selalu pesan. Niat kita kena betul. "Bantu orang sihat" entah yang lain perasan atau tidak, tapi ayat ni selalu tengiang-ngiang di telinga saya. Betul itulah kata-kata yang motivasi kan saya sehinggalah sekarang. Sekarang memang saya tidak simpan stok banyak macam dulu. Tapi alhamdulillah ada jugak sales walaupun sikit. 

6. Improve skills

Dalam komuniti kami juga diberi peluang untuk improve skills, cara approach bisnes prospek, cara mulakan conversation, bagaimana manipulate soalan-soalan dari customer. Kami dapat input yang sangat banyak. Contoh: Omega Guard orang kata mahal kan, tapi dalam sebotol Omega ada 90 biji kapsul berapalah sangat kos sebiji kapsul tu. Ha, mahu yang mana minyak ikan yang selamat yang harga berbaloi atau mahu minyak ikan yang murah yang tidak selamat lagi bahaya yang mengandungi merkuri. 

7. Menjana pendapatan

Of course lah, dalam masa yang sama kita dapat pengisian rohani, dapat improve kan skills dapat upgrade knowledge, kita juga dapat earn income, ilmu yang dicurahkan seharusnya diguna-pakai dari situlah perlahan-lahan kita bangkit dan kasi boom itu sales sehinggalah kita dapat income yang kita mahu. Siapa yang tidak mahu duit kan? Semua mesti mahu kaya betul? Tapi wajib USAHA, tanpa usaha pokok tidak akan berbuah. 

8. Create New Circle 

Di samping selalu hadir kelas dapat upgrade ilmu, kami dapat berkenalan dengan ramai insan-insan hebat dalam dunia Shaklee. Mereka inilah new circle yang tercipta tanpa kita sedar memberi impact juga pada kehidupan kita. Pengalaman demi pengalaman yang mereka kongsikan kepada kami sangat berharga. Dari circle inilah, kita berpeluang berjumpa dengan ahli saintis, doktor-doktor yang bukan ahli Shaklee tapi mereka semua ialah pengguna produk Shaklee yang sangat percaya produk Shaklee ialah suplemen terbaik untuk semua

9. Sillahturrahim

Last but not least, yang membuatkan komuniti Shaklee kami ini sangat best, of course mengeratkan sillahturrahim. Attend kelas offline atau online, walau tidak bersua muka, kita boleh rasa connection each other of us. Contoh masa projek blog mega baru-baru ni, kita di minta untuk contact sparring partner yang betul-betul saya tidak kenal. Bila sudah berkenalan tu, rasa betul keserasian walaupun kita berjauhan sebab kita memang dalam satu big family of Shaklee walaupun bukan dari upline yang sama. Sillahturrahim tercipta dan kita punya lebih ramai kawan. Saya suka, saya suka! 

Bah, marilah !! Siapa yang berminat mau join komuniti Shaklee kami boleh lah roger saya ya! 
Confirm tidak menyesal punya. Sangat BEST. From zero to hero with our Shaklee community. 

#blogmegashaklee #shakleethrive2023 #shakleethriumph2023

"Prevention is Better Than Cure" 
Jom sihat dan cantik bersama saya  
Asdayanty 
Your Shaklee friend❤️
Shaklee ID: 1071673 
YouTube: RH AszdaYanty 
Facebook: Asda HealthJourney 
Instagram: asda_healthjourney 

“Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

Projek Blog Mega Shaklee: Menang Vivix

Shaklee Labuan: Pemenang Vivix

Syukur ke hadrat Allah SWT. Saya dihadirkan insan-insan hebat dalam circle Shaklee yang menterujakan ini. Entri kali ini ialah kesinambungan entri saya minggu lepas yang merupakan thank you speech buat penaja Projek Blog Mega Shaklee, moderator projek dan juga upline saya.

Projek Blog Mega Shaklee 1.0 berlangsung selama 2 minggu di mana kita perlu menyiapkan satu entri blog setiap satu minggu. Selepas saja selesai menghadiri briefing projek untuk entri pertama yang bertajuk 'Intermittent Fasting', saya pun sebenarnya masih berlengah masa disebabkan kita perlu tunggu sparring partner siapkan entri dia dahulu then barulah kita boleh link kan dengan entri assigned sparring partner. Jadi kita bagi ruang dan masa untuk partner kita siapkan entri nya. 

Pada mulanya, saya pun takut mendesak sebenarnya, tapi tidak apa, sabar dulu saya cuba tunggu sehinggalah malam tu masih lagi belum ada khabar dari sparring partner jadi saya yakin dia belum pun mula menulis entri. Aduh tidak boleh jadi ni. Dalam hati saya, dia ni mahu kah tidak join projek ni kan sebab kita perlu komited kalau betul-betul mahu join kan. Sabar lagi. Maghrib tu lepas saja siap solat, terus saya WhatsApp moderator projek, Master Salwa, dia kata terus saja link pada sparring partner loncat 3 orang atas. Dapat saja link terus saya update blog saya, terus publish, terus submit link entri tanpa berlengah. Saya punyalah siapkan pagi selepas subuh dengan rush masak tengahari orang lain boleh pula extra santai. Boleh pula tiba-tiba malam esoknya selepas submit ada pula yang tanya tiba-tiba tanya dah siap entri kah belum. Kita yang lain punyalah tunggu dia reply messenger tiada respon. 

Kesimpulannya, komited itu penting. Bagi saya, entri itu hebat atau tidak yang paling utamanya kita harus mencuba sedaya upaya untuk siapkan task.   Lagi satu, kita perlu kerjasama untuk kukuhkan lagi keberhasilan sesuatu yang kita usahakan. Otherwise, saya rasa memang porak peranda lah result nya. Communicate juga penting, sekiranya teamates tidak boleh teruskan, terus terang saja jangan buat partner/teamates yang lain tertunggu-tunggu.

Akhirnya, task untuk entri kedua kami mendapat good news sebab tidak perlu cari sparring partner yang sama dan kita boleh submit link awal as soon as kita siap buat entri. Then, senarai partner pula akan diberi setelah tutup entri submission. Alhamdulillah, entri kedua task nya lebih mudah dan lebih senang bekerjasama dan semua peserta hampir siap masukan link entri partner pada hari yang sama senarai nama partner dikeluarkan. 

The day has come, winner announcement, punyalah debar terasa sejak last day submission second entri.
Fuh ! Syukur antara Top 15, pemenang kedua nama saya yang disebut. Peserta tunggal Shaklee Labuan yang menang Vivix. Allahuakbar !! Menang Vivix weh. EXCITED !! Dalam masa yang sama, kita rasa keseronokan berbeza daripada sebelum ini. 

Pada Rabu yang lepas, dengar pula briefing tentang projek mega blog diteruskan lagi untuk Siri ke-2. Mari kita seru cabaran ini untuk diri sendiri. Semangat Projek Blog Mega Siri 1 pun masih lagi tersisa. Berkobar-kobar jadinya. Sebab apa mahu join lagi? Sebab saya mahu membayar titik peluh saya sendiri selama ini yang cuba berjuang supaya blog saya mendapat tempat di hati Google dan saya harap saya boleh buat yang lebih baik selepas ini. 

Semoga Projek Blog Mega 2.0 ini menjadi peniup semangat saya untuk selalu menulis entri di blog saya ni. semoga juga satu hari nanti saya dapat sales daripada blog ini juga. Tahniah pada semua yang sangat komited menyiapkan task untuk projek 1.0 tempoh hari dan terima kasih pada semua yang blogwalking dan yang senang memberi kerjasama. Our Shaklee Community is always the best. 

#blogmegashaklee #shakleetriumph2023 #shakleethrive2023

"Prevention is Better Than Cure" 
 Jom SIHAT, CELIK dan CANTIK dengan SHAKLEE 

Dapatkan produk Shaklee dan konsultasi kesihatan yg terbaik daripada saya
Feel free to contact me, 
Your Shaklee friend, Asdayanty 
Shaklee ID: 1071673 
YouTube: RH AszdaYanty 
Facebook: Asda HealthJourney 
Instagram: asda_healthjourney 

Friday 24 February 2023

Tahap 1: Happy memory spend with classmates 3B



Sengaja ummi buat satu entri khas untuk abg Nazran. Last bergelar murid Tahap 1, bakal berdepan dengan pembelajaran yang lebih mencabar.

11 Februari 2023

Tempoh hari semasa hari pendaftaran, saya juga diberi Laporan PBD (Pentaksiran Bilik Darjah) dan semua ibu bapa juga perlu mengisi borang pinjaman buku teks. Saya punyalah terkejut dalam senarai buku ada juga buku teks Sejarah lagi mengejutkan ada juga Teknologi Maklumat dan buku cerita lebih kurang termasuk subjek Sastera la tu kan? Allah !! Darjah 4 sudah belajar itu semua? Struggle betul kanak-kanak sekarang kan. Terlebih advance. Semoga abg boleh cope semua mata pelajaran nanti. Buat yang terbaik ya abg!


Selesai di kelas abg, pergi pula kelas kakak Nashwa. Banyaknya buku perlu dibawa pulang. Berhempas pulas la kita membalut mana yang tidak berapa kemas tu. 

Tahun ini ketiga-tiga permata ummi bersekolah. Adik Nayla bakal bersekolah juga pada bulan Mac ini. Ummi tidak minta banyak tapi sangat berharap pengorbanan untuk melihat kamu membesar di depan mata ini menjanjikan yang terbaik buat anak-anak. Membentuk mereka memang bukan suatu perkara mudah. Sesungguhnya 10 tahun bergelar ibu, ummi masih dalam proses untuk menjadi seorang yang betul-betul sabar. 

Semoga Allah berikan kita rezeki yang banyak untuk bekalkan vitamin Shaklee untuk mereka semua tanpa henti! 

Thursday 23 February 2023

Herb-Lax Shaklee: Cuci Usus Terbaik

Selama saya bersama Shaklee, ini lah kali pertama saya betul-betul tertarik untuk makan Herb-Lax. Sebelum ini, saya bagi adik saya saja untuk makan sebab badan dia agak besar dan lebih berat badan. Tambahan lagi, saya jarang sembelit sebab saya amalkan OsteNutrix kan yang memang membantu saya membuang setiap hari. 

Ada pula dalam kotak stok saya, jadi saya terpanggil untuk makan sendiri. Saya rasa saya buka botol Herb-Lax itu lebih 4 bulan yang lalu, saya pun bila exact date saya buka dan dua malam yang lalu saya tengok tinggal beberapa biji saja lagi. 


Herb-Lax ni kan terkenal dengan nama lain nya iaitu 'julab semulajadi' yang mengandungi daun senna yang juga merupakan makanan sunnah nabi, saya pun tertarik. Oh ya? Jadi saya pun rasa teruja untuk mencuba.  

Saya masih ingat lagi, masa dulu pernah attend kelas nutrisi kalau boleh makan Herb-Lax ni untuk consume pertama kali, digalakkan untuk amalkan 4 hari berturut-turut. Saya pun makanlah seperti yang di cadangkan dan sehinggalah ke hari ini saya makan Herb-Lax bila perlu sahaja. 

Mahu dijadikan cerita panjang jadi pendek, memang puas membuang selepas makan Herb-Lax ni, biasanya kalau saya ambil OsteNutrix sahaja saya akan membuang sekali saja pada waktu pagi. Tapi bila ambil Herb-Lax fuh kesan dia berganda. Betul betul dia cuci usus saya! 

Saya kalau rasa tiba-tiba dalam sehari itu, terlebih makan yang berminyak mulalah muka saya pun berminyak atau tiba-tiba teringin makan junk food la pulak, atau kadang rasa macam tidak puas membuang malam tu mesti kena telan Herb-Lax. 

Herb-Lax ni dia bantu proses penghadaman yang lancar jadi tidak lah makanan yang kita makan tu duduk lama dalam usus kan? Memang rasa hebat bila lepas membuang. Rasa lah jugak perut tu kempis. Haha! Siapa yang belum makan tu mesti cuba keberkesanan Herb-Lax ni.


"Prevention is Better Than Cure" 
Jom sihat dan cantik bersama saya  
Asdayanty 
Your Shaklee friend❤️
Shaklee ID: 1071673 
YouTube: RH AszdaYanty 
Facebook: Asda HealthJourney 
Instagram: asda_healthjourney 

“Produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

Wednesday 22 February 2023

Kenapa SUPLEMEN penting?

Kenapa kita perlukan SUPLEMEN? 
Jawapannya Zaman SEKARANG: 

Zaman serba mahu cepat, zaman di mana kebanyakan amalkan daya hidup yang tidak sihat dan zaman yang sangat moden

Pertama sekali, terserah orang mahu cakap apa promote pung pang sebab kita jual suplemen. Ya! Memang saya jual suplemen sebab saya mahu orang lain turut hidup sihat seperti saya dan keluarga saya. 

TAPI cuba renungkan ramai berlumba-lumba - pangkat, duit, sehinggakan kita jadi hamba pada dunia. Abaikan ibadah/ solat yang paling utama pun tinggal apa lagi makan dan tidur pun tidak tentu. 

Tiba-tiba satu hari badan kita penat tambah lagi tidak sihat terbaring lesu. Disebabkan semua mahu cepat, kita mula tidak sedar bahawa kita amalkan gaya hidup yang tidak sihat. Contohnya: 

why supplement is important?

  • terlalu sibuk sehinggakan tidak cukup tidur, banyak perkara mahu dibuat, kejar dateline, overtime tiada masa healing dengan keluarga dan kawan-kawan, saya tidak cakap orang lain ya ini masa saya sewaktu masih berkarier dulu; 
  • sering makan fast food tiada masa dan tenaga untuk memasak, kelaparan betul sudah jadi mau cepat pergi ja KFC, pergi McDonalds, tiada masa pergi mall untuk beli makanan yang sihat tidak suka beli buah, paling teruk malas potong buah dan paling dahsyat tidak suka makan sayur; 
  • suka minum berkafein, rajin pergi starbucks, lepak old town sebab suka minum yang sedap-sedap, ketagih kafein, walapun mahal sanggup juga jadi regular customer setiap minggu;
  • persekitaran kita yang terdedah dengan asap rokok dan radikal bebas, minyak untuk menggoreng makanan diguna berkali-kali, sabun mandi, minyak wangi even berus gigi kita ada juga komponen radikal bebas; 


Zaman serba canggih dan moden, suplemen ialah salah satu cara yang sangat pantas untuk kita amalkan hidup yang sihat, dia macam kita makan buahan dan sayuran juga tapi berbentuk serbuk/tablet atau caplet tinggal sedia air untuk telan saja. Suplemen dihasilkan dengan kerja keras saintis untuk melakukan R&D (Research & Development) dalam memproses sesuatu suplemen. Bukan toko jamu  

Suplemen atau nama lain nya ialah 'makanan tambahan' yang kita makan selain makanan harian yang kita makan contoh nasi, ayam, ikan, sayur. Suplemen ini untuk mencukupkan nutrisi keperluan dalam badan kita. Inilah peluang untuk kita betulkan cara hidup kita. 

Apa guna ilmu ribuan saintis kalau kita tidak mahu merasa nikmat nya sekarang? Mereka sudah bekerja keras untuk menghasilkan produk yang bermutu supaya kita manusia di dunia ini dapat memanfaatkan nya. 

Apa guna ALLAH ciptakan segala bentuk buah, sayuran, makanan sunnah tapi kita tidak mahu amalkan? 

Tepuk dada, tanya hati, belahlah jantung untuk kita tahu bagaimana tahap kesihatan kita sebenarnya pada saat ini. 


"Prevention is Better Than Cure" 
Jom sihat dan cantik bersama saya  
Asdayanty 
Your Shaklee friend❤️
Shaklee ID: 1071673 
YouTube: RH AszdaYanty 
Facebook: Asda HealthJourney 
Instagram: asda_healthjourney 

Monday 20 February 2023

Testimoni Aszda

Saya sudah mencuba produk Shaklee lebih 10 jenis, bukan sahaja produk nutrisi tapi juga produk kecantikan Shaklee.

Ramai yang berjumpa dengan saya, mereka kata "banyak juga kamu makan arr".. Apa yg perlu dirisaukan? Ini bukan ubat, ini makanan tambahan (supplement), kita cukupkan apa yang kurang. Shaklee adalah vitamin, bukan ubat ya.. Tapi yang penting kena minum air yang banyak.

Shaklee ada di mana-mana.

Tambahan lagi, sekarang ini ramai sangat yang peminum tegar nescafe, teh, dan minuman yang mengandungi kafein. Ingin saya tekankan di sini, bukan tidak boleh minum atau makan yang berkafein tapi kalau boleh kurangkan. Lagi, jangan telan atau minum vitamin bersama-sama minuman yg berkafein ini. Kalau kita mahu sihat, "alah bisa, tegal biasa". Kalau mahu sihat dan cantik, perlukan pengorbanan terutamanya wang ringgit, masa, dan juga kegemaran.

Ini antara tertimoni daripada diri saya sendiri. Saya mahu hidup sihat, saya pasti kamu yang di luar sana tu pun pasti mahu juga sihat. Let me help you to live healthier.



"Prevention is Better Than Cure" 
Jom sihat dan cantik bersama saya  
Asdayanty 
Your Shaklee friend❤️
Shaklee ID: 1071673 
YouTube: RH AszdaYanty 
Facebook: Asda HealthJourney 
Instagram: asda_healthjourney 

“Produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

Sunday 19 February 2023

Duta Shaklee: Nazran terima anugerah

 
Pada petang yang indah 16 Februari yang lalu, balik sahaja Nazran dari sekolah memberi khabar gembira. Di tangan nya Nazran memegang sijil anugerah kehadiran terbaik dan wang tunai RM10.

Syukur Ya Rabbul Jalil !

Sesungguhnya rintihan seorang ibu untuk melihat juga anaknya menerima anugerah di dengar Maha Penyayang. Walaupun tidak sehebat anak-anak yang lain mendapat tempat dalam kelas tapi ini sudah lebih dari mencukupi.

Syukur atas izin Allah SWT, Nazran jarang jatuh sakit dengan berbekalkan vitamin Shaklee setiap hari.

Sesungguhnya inilah kejayaan sebenar di mana pengorbanan saya terbayar secara tunai. Bukan wang ringgit tapi ketenangan dalam meniti hari-hari saya sebagai seorang ibu yang mengharapkan anak nya sentiasa sihat dan ceria.

Kadang, ada juga sekali dua dia demam tapi sekejap sahaja tidak sampai pun sehari. Mungkin, faktor cuaca dan fizikal nya kepenatan. Cuma, ralat sedikit mendengar nya bercerita yang dia ditolak semasa menuruni tangga sekolah petang itu. Koyak seluar nya yang baru pertama kali dipakai dan ada secalit darah disitu. Tersentuh hatiku.

Walau bagaimanapun, Nazran juga kuat minum air putih. Memang saya selalu pesan supaya jangan lupa minum air yang banyak. Nazran bersekolah pagi dan petang memang penat. Saya yang tengok dia pun penat apatah lagi dia yang mengalami nya sendiri.

Harini, kami solat maghrib bersama. Nazran lah imamnya. Selepas solat, saya pesan supaya usai solat jangan terus bangun berdiri, kita mesti rajin berzikir setiap kali setelah habis solat dan saya ajarkan zikir yang basic untuk dia amalkan. Ayatul Kursi juga jangan dilupa. Dan akhir sekali, jangan lupa berdoa, minta pada ALLAH supaya hidup kita diberkati, supaya kita cemerlang dalam pelajaran.

Nazran salah seorang peserta dalam Program Berkhatan anjuran USIA (United Sabah Islamic Association), sebuah badan NGO yang diadakan pada minggu depan dan seramai 50 orang kanak-kanak yang tersenarai sebagai peserta. Percuma. 

Jadi, saya pesan bila sudah berkhatan nanti, Nazran mesti rajin solat, tidak boleh tunggu ummi ingatkan untuk solat, besar nanti bila ummi sudah tiada abang sudah tahu semuanya dan akan ingat sendiri sampai bila-bila. Dia menangis dan saya pun turut menangis. Semoga jadi anak yang baik ya anakku bila besar nanti. Semoga Nazran tidak tergolong di kalangan orang-orang yang sesat. Aminnnn Ya ALLAH!


"Prevention is Better Than Cure" 
Jom sihat dan cantik bersama saya  
Asdayanty 
Your Shaklee friend❤️
Shaklee ID: 1071673 
YouTube: RH AszdaYanty 
Facebook: Asda HealthJourney 
Instagram: asda_healthjourney 

“Produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

Friday 17 February 2023

Shaklee Labuan: Pemenang Projek Blog Mega Shaklee

Dua minggu yang lalu, serta merta mendapat renjatan semangat untuk membuat blog posting setiap hari. Tanpa malu, share link blog hampir kesemua group whatsapp yg saya ada.
Berkat sabar dengan dugaan yang ada dan doa daripada ibunda ku, saya terpilih menjadi salah seorang pemenang Vivix dalam Projek Mega Blog Siri 1 kalini. Alhamdulillah! Tidak sangka nama kedua disebut sebagai pemenang oleh moderator projek, Master Salwa Zeyn. 

Hadiah Projek Mega Blog

Terima kasih buat Master Norita, nenek Shaklee saya yang menaja sepenuhnya projek ini. Hampir semua peserta pulang dengan hadiah best yang berupa produk Shaklee. Syukur pada Allah rezeki yang tercurah dan sifat pemurah, Master Norita sanggup berbelanja besar untuk kami semua naik bersama-sama. Terima kasih yang tidak terhingga diucapkan.  

Tidak lupa juga, terima kasih yang tidak berbelah bagi buat upline saya Master Siti Aisah yang menjadi penyuntik semangat sepanjang projek ini berlangsung. Beliau bersungguh-sungguh dalam projek ini untuk menaikkan nama saya dan rakan seperjuangan yang lain.

Master Siti Aisah menerima hadiah drpd Master Hj Hussain, bapa mentua kepada Master Norita.

Saya sangat menghargai kerana beliau mahu tunaikan permintaan saya untuk mewakilkan saya untuk mengambil hadiah Vivix saya semasa program yang berlangsung di Shaklee HQ. Terima kasih buat mentor-mentor ku sekalian. Semoga suatu hari nanti, saya dapat membalas jasa kalian dengan kejayaan yang sebenar. InshaALLAH! One fine day atas izin yg MAHA BESAR.

Terima kasih juga pada semua peserta dan rakan-rakan yang sudi lawat blog saya dan tinggalkan komen di blog posting saya. Terima kasih yang memberi kerjasama untuk dapatkan link masing-masing. Saya amat menghargainya. Semoga kamu semua di dalam rahmat Allah!

#blogmegashaklee #shakleethrive2023 #shakleetriumph2023

Dapatkan semua produk Shaklee dan konsultasi kesihatan yg terbaik daripada saya, pengedar SHAKLEE anda dan keluarga... 
"Prevention is better than cure" 
 Jom SIHAT, CELIK dan CANTIK dengan SHAKLEE 

Sebarang pertanyaan..
Hubungi saya,
Asdayanty 
Phone: 0136507465 
Shaklee ID 1071673 
YouTube: RH AszdaYanty 
Facebook: Asda HealthCare (Shaklee)
Instagram: asda_healthcare (Shaklee)
Facebook: Cake Batique Ummi (Kek Batik Asda)
Instagram: cakebatique.ummi (Kek Batik Asda)

“Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

Thursday 16 February 2023

Inspired Sharing: Anak Bukan Penghalang Bisnes

Tidak! Saya akui pernah memberi alasan anak. Tapi tidak pernah sekali terdetik dalam fikiran dan hati mereka adalah beban. Mereka cuma priority list yang perlu saya penuhi terdahulu. 

Pada tahun 2015, buktinya saya boleh maintain Supervisor dimana saya baru melahirkan anak kedua saya. Saya kerja keras semasa mengandungkan dia. Memang buat semua tanpa henti. Solat Dhuha, Al Waqiah, selawat nabi, masha ALLAH sekali sekala bangun bertahajjud. Tapi, oleh kerana lalai nya dunia dan kerja hakiki dan teguran oleh majikan, saya mula tidak istiqomah semua itu. 

Perlahan-lahan ALLAH tarik ribuan bonus, downline come and go dan segala macam dugaan lagi yang boleh dikatakan excuses. 

Nayladina 
Dua malam yang lalu, tertampar dengan kisah dua orang Master Shaklee yang mempunyai 8 org anak dan keduanya di uji dengan anak ke 4 mempunyai masalah kesihatan. Seorang Master anaknya autisme, sorang lagi lahir saja jantung berlubang. Allahu! Sungguh tidak saya dapat bayangkan kalau saya di tempat mereka. 

Dugaan saya cuma sebutir pasir di sebuah pantai luas kalau dibandingkan dengan dugaan kedua-dua Master itu tadi. Ya! Saya pasti semuanya tidak ada yang mustahil kerana Allah SWT itu ada. Saya sudah pun alami sebahagian besar nikmat yang sama yang mereka temukan suatu ketika dahulu. Memang tiada yang mustahil. 

Inspired betul malam tu dengar perkongsian daripada orang orang hebat yang telah dipilih Allah SWT untuk berjaya. Mendengar kisah bermacam dugaan dan cabaran yg sgt tidak terbayang dek akal mcm mana klu aku yg bdepan dgn situasi yg sama. Allah! Mungkin aku tidak kuat. Tapi setelah diduga uncounted times, mereka boleh kenapa kita tidak?

"Kejayaan memerlukan pengorbanan, pengorbanan memerlukan perjuangan. Perjuangan yg paling hebat adalah menentang musuh dalam diri kita sendiri. Perjuangan perlukan ketabahan. Ketabahan itu memerlukan keyakinan pada Allah. Keyakinan menentukan kejayaan"
Sambil mendengar sharing kedua-dua Master, saya melipat kain sambil mencatat input yang diberi. Habis saja kelas pandang ke belakang, puteri bongsu saya Nayladina sudah pun tertidur kerana menunggu umminya yang khusyuk mendengar LIVE sharing.  

Jom fight UMRAH ditaja oleh Shaklee sepenuhnya. InshaALLAH !!

Semoga ALLAH mendengar. 
Semoga aku sabar untuk menjentik pengalaman yang di impikan itu. 
Ya ALLAH Rabbul Jalil kuatkan kudrat ku. Ya ALLAH tunjukkan aku jalan untuk aku turut menikmati saat manis itu bersama ahli keluargaku yang lain. Walaupun mungkin juga dalam masa 3 tahun lagi atau 7 tahun lagi. Kau tunjukkanlah aku jalan. 
Ya ALLAH kurniakan aku semangat untuk terus berjuang tanpa aku menoleh ke belakang lagi. 
Ya ALLAH buktikanlah ini adalah pilihan yang paling tepat dalam aku memperbaiki diri ku kepadaMU. Aminnn ya rabbal alaminnn....


Dapatkan semua produk Shaklee dan konsultasi kesihatan yg terbaik daripada saya, pengedar SHAKLEE anda & keluarga... 
"Prevention is better than cure" 
 Jom SIHAT, CELIK dan CANTIK dengan SHAKLEE 

Sebarang pertanyaan..
Hubungi saya,
Asdayanty 
Phone: 0136507465 
Shaklee ID 1071673 
YouTube: RH AszdaYanty 
Facebook: Asda HealthJourney 
Instagram: asda_healthjourney 

“Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

Wednesday 15 February 2023

Rahsia Kecantikan Dari Dalam: Set Kurus Shaklee Yang Berkesan

Saya suka dengan tajuk ini. Generated by ChatGPT actually! Pecah rahsia.

Set Kurus Shaklee adalah rangkaian produk yang dirumus khas untuk membantu seseorang mencapai berat badan ideal serta meningkatkan kesihatan secara keseluruhan. Ia terdiri daripada beberapa produk yang dirumuskan khas untuk membantu proses penurunan berat badan secara sihat dan menggalakkan kesihatan secara umum. 
Sebenarnya, dalam entry saya sebelum ini saya sudah pun bercerita tentang produk-produk ini tapi more to untuk kuruskan badan. Kalini cerita dia more to cantik dan menawan luar dalam. Gitew! 

Berikut adalah produk dalam konteks "SET KURUS SHAKLEE" dan manfaat kurus yang ditawarkan oleh setiap produk: 
Set Hello New You + Vivix

Shaklee Herb-Lax: Mengandungi campuran herba semulajadi yg membantu melancarkan sistem penghadaman dan membantu membuang sisa kotoran dari dalam badan.

Shaklee Cinch Shake Mix: Mengandungi serat yang tinggi dan nutrisi yang diperlukan untuk mengurangkan nafsu makan juga mengekalkan rasa kenyang, dan membantu membina otot.

Shaklee Lecithin: Membantu membakar dan memecah kan lemak. 

Shaklee Omega Guard: Sumber asid lemak omega-3 yang membantu menyingkirkan kolesterol jahat bertindak sebagai 'pak guard' kepada salur darah. 

Sebab apa saya cakap Set Kurus Shaklee, dia jugak Set Kecantikan dia juga Set Sihat Keseluruhan? Mari kita check it out! 

Produk yang paling utama sekali ialah Omega Guard. Omega Guard lebih penting kerana ia membantu ksihatan menyeluruh dan paling penting sebab ia  menyokong kesihatan jantung yang mana ia melancarkan peredaran darah masuk dan keluar ke jantung kita dan juga maintain denyutan nadi (heartbeat) yang normal. 

Omega yang bertindak sebagai minyak pelincir melancarkan proses peredaran darah that will leads to mengurangkan risiko pembentukan darah beku (blood clot),  mengatasi gejala kebas² tangan dan kaki, juga ia merupakan anti-radang (anti-inflammation). 

Omega-3 yang ada pada Omega Guard, seperti yang sebut dalam entry saya sebelum ini, meningkatkan daya ketahanan tubuh, di mana Omega-3 itu tadi bertindak sebagai pelindung daripada bakteria dan virus. Omega Guard menjadi salah satu produk set kurus sebab ia melindungi salur darah kita daripada menyerap kolesterol jahat (LDL).

Seterusnya, Herb-Lax ini disamping menyokong keselesaan penghadaman dgn membantu melancarkan pergerakan usus dan membuang toksin dari badan, memberi perasaan keselesaan dan mengatasi masalah kembung perut dan sembelit, ia juga promotes beauty health sebab dengan membuang toksin dari dalam badan itu tadi, Herb-Lax membantu mengurangkan tumbuhnya jerawat pada kulit. Best kan? Saya sendiri amalkan Herb-Lax setiap kali perlu mesti saya telan Herb-Lax. 

Kemudian, Cinch Shake Mix. Ia adalah minuman pengganti makanan yang lengkap, yang mengandungi nutrisi yang diperlukan daripada sebuah full meal.

Disebabkan oleh Cinch Shake Mix tinggi kandungan protein ianya mampu memberikan rasa kenyang yang tahan lama seterusnya membantu mengawal berat badan dengan mengandungi serat yang tinggi dan nutrisi yang penting. Disamping protein yang ada dalam Cinch itu sebenarnya ia juga mampu membina otot. Meaning to say, badan kita mengecil bila kurus so dia bina otot supaya muscle kita tidak flabby. Dia cantik ikut body kita yang kurus jugak. Faham kan? 

Seterusnya, Lecithin. Produk ini sememangnya membakar dan memecahkan lemak. Tetapi disebalik itu, Lecithin juga meningkatkan tahap metabolisme dalam badan kita. Metabolisme ini ialah proses meningkatkan kadar pembakaran kalori atau tenaga badan untuk menjalankan pelbagai fungsi fisiologi, seperti bernafas, mengedarkan darah, dan memperbaiki sel. Jadi, Lecithin dapat membantu meningkatkan kesihatan kulit dan rambut dengan membantu menjaga keseimbangan lemak di dalam badan. So, Lecithin pun sangat penting ya! 

Dan untuk kesan yang lebih hebat lagi, kita perlukan Vivix. Vivix is a Number One Shaklee product di mana ia dihasilkan daripada buah-buah yang sangat rare. Menariknya, Vivix ni bila saya letak dalam peti ais selama mana pun ianya tidak akan membeku. Saya pernah beberapa kali beli untuk mak saya masa tu promo jugak macam this month. Promo Beli 6 Percuma 1. Pakat dengan kawan-kawan beli masa tu. Bau dia memang sangat harum. 

Vivix mampu memperbaharui DNA yang rosak. Jika terdapat salur darah yang mengandungi kanser, tumor dan lemak dia akan bantu cut-off salur darah tersebut. Ini disebabkan kandungan istimewa Vivix yang mempunyai polifenol. Polifenol memang best sebab mempunyai anti-angiogenesis effect, anti-diabetic dan juga anti-inflammatory effect. Those yang ada kencing manis it is a must for you to consume VIVIX. Konsisten minum Vivix dan alami sendiri keberkesanan nya. Ramai sangat yang berjaya bebas daripada kanser dengan bertahun-tahun minum Vivix. InshaALLAH atas izin Allah. 

Kesimpulan, kombinasi produk-produk ini memberi manfaat kesihatan dalam jangka masa panjang, seperti meningkatkan sistem imun, membantu mengekalkan berat badan, membantu proses penghadaman, serta mengurangkan risiko penyakit kronik seperti diabetes dan penyakit jantung.

Secara keseluruhan, set kurus Shaklee bukan sahaja membantu seseorang mencapai berat badan yang diidamkan, tetapi juga memberikan manfaat kesihatan yang luas untuk menjaga kesihatan dalaman dan luaran.

#blogmegashaklee #shakleethrive2023 #shakleetriumph2023


Dapatkan semua produk Shaklee dan konsultasi kesihatan yg terbaik daripada saya, pengedar SHAKLEE anda & keluarga... 
"Prevention is better than cure" 
 Jom SIHAT, CELIK dan CANTIK dengan SHAKLEE 

Sebarang pertanyaan..
Hubungi saya,
Asdayanty 
Phone: 0136507465 
Shaklee ID 1071673 
YouTube: RH AszdaYanty 
Facebook: Asda HealthJourney 
Instagram: asda_healthjourney 

“Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

Tuesday 14 February 2023

Set Kurus Shaklee: Cara Diet Yg Paling Mantap

Sebagai mukaddimah, set kurus Shaklee yang bakal saya perkenalkan kali ini, bukanlah set bajet yang selalu kita semua dengar, bukan juga satu produk yang cikai-cikai [kalau nya orang kebanyakan "bukan kaleng kaleng" cewah, haha].

Kesinambungan bagi entry saya sebelum ini, berkenaan intermittent fasting (IF), cara yang betul dan tepat untuk dapatkan IF yang sihat kita perlu ada nutrisi yang cukup supaya semua sel-sel, otot dan organ dalaman kita dapat bekerja dengan lancar. Meaning to say, set kurus Shaklee ini sangat penting supaya intermittent fasting kita lebih berkesan dan yang paling best kita boleh kurus secara sihat. Best kah sangat best? 

Set Kurus Shaklee: Hello New You Set + Vivix 

"Hello New You Set" terdiri daripada: 
  • Cinch Shake
  • Lecithin
  • Omega Guard
  • Herb-Lax
First and foremost, saya suka untuk mendahulukan set kurus Shaklee ini dengan sesuatu yang boleh bantu kita membuang dan membersih barulah badan kita boleh terima segala nutrisi yang lain nya secara optimum. Sesuatu itu ialah Herb-Lax

"Kamu adalah apa yang kamu makan". Pernah dengar frasa ini? Minggu lepas baru saja saya close sales
dengan seorang customer, menhadapi masalah penghadaman dan susah membuang jadi badan pun tidak selesa dan rasa tidak puas membuang. Menariknya, dalam Herb-Lax itu sendiri mengandungi daun senna yang juga merupakan makan sunnah nabi. Jadi terbukti diakui selamat dari zaman Rasulullah lagi. Disebabkan oleh lumrah dalam hidup kita memang suka makan, gather makan, menonton tv pun makan, depan PC pun makan. Segalanya makan! Jadi, Herb-Lax ini bukan sahaja membantu kita membuang dengan lancar tapi juga dia membersihkan dinding usus kita daripada 'molekul-molekul' yang kotor dalam kata lain toksik dalam perut tu lah.  Say goodbye to "kotoran"dalam perut tu ha barulah perut kita slowly akan kempis. Tapi, dengan syarat mesti amalkan set kurus Shaklee bukan nya Herb-Lax sahaja ya. Bak kata seorang customer saya, kalau beli daun senna mau kena rebus lagi. Lambat! 


Next set kurus Shaklee, jom cerita pasal Cinch Shake. Cinch ini sebenarnya ada 3 flavor ya! Chocolate, Cafe Latte dan Vanilla. Cinch ini terkenal dengan perkataan "meal replacement" maksudnya menggantikan nasi, lauk pauk dan sayur yang kita makan hari-hari tu. Bahan utama yang ada dalam Cinch ini ialah "leucine" bukan "lysine" ya dia dua benda yang berbeza walaupun bunyi dan sebutan lebih kurang sama.

Leucine secara ringkasnya mengurangkan selera makan tapi lysine ini adalah yang menggalakan kita makan lagi dan lagi. Lysine ni selalunya ada pada mana-mana vitamin untuk kanak-kanak yang untuk tingkatkan selera makan mereka. Bezakan ? 

Lebih dalam lagi, leucine ialah golongan seangkatan asid amino yang berfungsi dalam badan kita untuk membentuk PROTEIN. Protein ini sangatlah terpentingnya dalam badan kita sebab ianya umpama batu bata yang membina sebuah bangunan yang mana protein itulah batu bata nya manakala badan kita ialah bangunan itu tadi. Nampak kah tidak kepentingan protein ni? Sebab itu ini bukan set kurus Shaklee yang biasa-biasa ya. Kita ada complete nutrisi barulah kurus dengan selamat. 

Leucine ini juga mampu menyerap makanan dan bergerak terus ke tisu-tisu otot untuk bertindak sebagai isyarat dalam proses sintesis protein. Disebabkan oleh protein itu terbentuk, kita akan lebih mudah rasa kenyang dan badan kita bertenaga dalam masa yang sama. Ianya berbeza dengan karbohidrat yang ada pada nasi, kalau kita terambil lebih karbohidrat dia akan jadi gula dalam badan kita. Bila jadi gula tu yang badan kita akan mudah penat selepas buat kerja. Tenaga itu ada tapi tidak long lasting. Kita nak tenaga yang berpanjangan kan? Jadi sebaiknya makan lebih protein berbanding karbohidrat. Senang cerita minum Cinch lah kan. Senang 5 minit saja bancuh, shake shake then siap boleh minum. Wah! Sedap pula tu. Set kurus Shaklee memang awesome!

Tambah lagi best, kalau makan Lecithin. Lecithin ini main purpose dia ialah untuk membakar lemak. Famous sebenarnya Lecithin ni bah! Famous sebab dikatakan mampu untuk memecahkan lemak dalam badan kita. Lecithin dikenali sebagai 'pengemulsi semulajadi' yang mana ia memberi kesan melekat pada lemak dan menyebabkan lemak terapung dalam darah at the same time mencegah lemak itu melekat pada dinding membran. Jadi kuranglah lemak-lemak dalam badan kita kan? Nama pun ada perkataan 'thin' kan. Jadi Lecithin ialah wajib dalam Set Kurus Shaklee. 

Seterusnya, dalam Set Kurus Shaklee ada Omega Guard. Kita sudah buang dan bersih, ada sudah meal replacement yang mengenyangkan then ada pula yang bantu bakar dan pecahkan lemak, ha yang ini pula kata kunci nya kolesterol dan jantung. Tapi kan sebenarnya, kalau cerita Omega Guard sampai lusa pun tidak habis weh. Banyak betul ni manfaat dia bah. Kalau tidak share kan macam rugi betul pula. Hebatnya Omega Guard ni sebab ia terhasil daripada 3 kali penyulingan ya. Terbukti kebersihan dan tiada kandungan merkuri dan sangat selamat untuk semua golongan. 

Saya sebut kolesterol tadi sebab Omega Guard ini juga menyingkirkan kolesterol jahat yang ada pada salur darah kita. Ia juga menambah kolesterol baik dalam badan kita sebab itu untuk misi kuruskan badan kena kurangkan kolesterol jahat dalam badan dahulu barulah berkesan jika diamalkan bersama set kurus Shaklee yg lain.  


Dalam satu kajian yang dijalankan penyelidik dari Liverpool John Moores University, England mendapati, pengambilan minyak ikan dalam hidangan kita sebanyak dua kali seminggu membantu meningkatkan ketahanan tubuh. Maksudnya, badan kita mampu mencegah serangan bakteria dan virus daripada terjangkit. Yalah kan! Sebab itu Omega Guard mesti ada dalam Set Kurus Shaklee, buat apa kurus kalau kita sikit-sikit jatuh sakit. Siapa yang mahu flu and fever ? Confirm lah bah tiada orang mahu kan.

Tambahan lagi, sebab nama dia pun ada Omega Guard. "Guard" disini maksudnya protection kepada "ibu" dalam badan kita iaitu: JANTUNG. Jantung kita ni perlukan Omega-3 yang ada dalam Omega Guard supaya boleh mengekalkan degupan jantung yang sihat supaya bacaan nadi kita itu konsisten sepanjang masa. Walaupun segala anggota badan kita sudah tidak mampu bergerak tetapi selama jantung berdetak selagi itu kita masih hidup. Cewah! Macam lagu pulak. 

Tapi dengan Omega Guard, bukan setakat otak cerdas, jantung sihat tapi juga membantu supaya sendi kita kuat. Bagaimana ini terjadi? Disebabkan omega ni pun bertindak sebagai minyak pelincir, darah kita yang terdiri daripada omega-3 itu tadi akan mengalir dengan lancar dari atas (otak) sampai lah ke bawah bahagian badan (kaki) kita jadi sebab itu lah sendi kita cukup bekalan nutrisi. Macam aircraft la dia terbang tanpa langgar awan. Smooth saja. Kalau pernah rasa kebas-kebas kaki atau tangan tu sebab darah tidak lancar lah tu. Ha itu buktinya kurang Omega Guard dalam diet harian. So sangatlah penting Omega Guard dalam Set Kurus Shaklee ni ya. 

Orang kata save the best for last. Last but not least ya! The number one Shaklee product is Botanical Beverage Mix - Vivix. Sebab apa saya mahu tekan kan Vivix juga dalam Set Kurus Shaklee? Overall produk, Vivix lah juga yang sangat membantu kita elak daripada penyakit 3 serangkai. Paling best sekali polifenol yg ada pada Vivix memberi effect anti-angiogenesis. Effect anti angiogenesis ini ialah apabila badan kita memotong menghancurkan salur darah yang ada pada sel-sel tak normal termasuklah kanser, tumor dan juga lemak. Lemak ini ada salur darah tau, jadi polifenol yang ada dalam Vivix ni akan bantu cut-off salur darah tu terus. Direct buang salur darah yang ada lemak tu tadi. 

Lagi tambah berganda gila bestnya kan! Fuh saya menulis pun jadi excited. Polifenol yang ada pada Vivix tu ada anti-diabetic effect yang bagi kita warning jangan craving gula. Di samping itu, otak kita ni boleh dikata 'otak akhir zaman' bila mana untuk sampai signal kenyang tu ke otak kita mengambil masa 20 minit juga weh. Lama tuh. Saya kalau 20 minit tu banyak benda sudah di telan. Sebab itu Rasulullah SAW pesan "berhenti sebelum kenyang" so dengan ada anti-diabetic effect ni, adanya brain protective material bila mana otak kita cepat pick-up dan dalam keadaan yang normal supaya maklumat dari badan kita pantas laju sampai ke minda kita. Gila best kan! 

Saya suka pun Shaklee ni sebab mudah sangat tidak perlu ambil masa lama untuk penyediaan. Sudah pun tersedia depan mata tinggal telan. Senang main telan saja tidak perlu masak la itula inila janji sediakan air untuk telan. Pantas dan efektif pulak tu. Lengkap set kurus Shaklee kita dengan kesihatan yang ditahap paling mantap. Set ini bukan sahaja untuk kurus tapi promotes overall health. All-in-one set. Set ni pun boleh diamalkan untuk kulit cantik dan sistem dalaman luaran di tahap yang paling menawan.

Secara keseluruhannya, untuk memiliki Set kurus Shaklee pastinya kita cuma perlu sediakan wang ringgit saja. Ya bukan semua orang mampu tapi sakit itu lebih mahal harganya bila dibandingkan Set Kurus Shaklee ini! Bila orang kata eh kau mampu juga beli kereta kan tapi tidak mampu untuk labur sikit demi badan kita yang lebih lama kita boleh pakai ni. Senang ceritalah kan, kereta tu harga dia puluh ribu tapi kita mampu untuk miliki. Entah 10 tahun boleh kah tidak kereta tu berkhidmat untuk kita kan. Kalau badan sihat dan larat boleh lagi lah bawa kereta itu tapi kalau badan kita tidak kuat pun tidak guna juga kereta tu kan? Samalah kepentingan nya disini. Tepuk dada tanya selera. You gain a big thing, you sacrifice a minor thing. Duit boleh dicari selagi kita mampu, InshaAllah. Tapi nikmatilah hidup kita selagi masih diberi peluang. Live life to the fullest! 

#blogmegashaklee #shakleethrive2023 #shakleetriumph2023

Dapatkan semua produk Shaklee dan konsultasi kesihatan yg terbaik daripada saya, pengedar SHAKLEE anda & keluarga... 
"Prevention is better than cure" 
 Jom SIHAT, CELIK dan CANTIK dengan SHAKLEE 

Sebarang pertanyaan..
Hubungi saya,
Asdayanty 
Phone: 0136507465 
Shaklee ID 1071673 
YouTube: RH AszdaYanty 
Facebook: Asda HealthJourney 
Instagram: asda_healthjourney 

“Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

Monday 13 February 2023

Shaklee Labuan: Kelas Return to Allah

Di samping kedai Shaklee kecil saya, saya pun buka kelas mengaji di rumah. Saat itu bermula ketika rakan saya iaitu downline Shaklee saya merangkap seorang adik memujuk untuk mengajar dia mengaji. Jadi saya bermula sejak 15 Januari 2022. Seminggu sahaja lagi saya tamat kan career life saya. 

Syukur alhamdulillah ! 

Asbab ingin berkongsi ilmu, saat ini saya mempunyai lebih ramai anak murid. Walaupun, people come and go, saya tetap menerima anak murid baru. Saya pula suka buat video, rajin juga edit video. Last last banyak juga video anak murid saya kongsikan di Channel YouTube saya. 


Semoga Allah SWT memberkati usaha kecil saya ini untuk membuatkan ramai orang lagi pentingnya ilmu Al-Quran ini sebagai bekalan kita bukan sahaja di dunia malahan di akhirat lebih-lebih lagi.

Semoga anak-anak kecil yang comel ini semuanya termasuklah yang pernah menjadi anak murid saya mendapat rahmat dan sentiasa dilindungi Allah SWT kemana saja mereka pergi. Semoga semua ilmu yang dicurahkan bermanfaat untuk mereka kelak. Amiinn ya rabbal alamin.

Dapatkan semua produk Shaklee dan konsultasi kesihatan yg terbaik daripada saya, pengedar SHAKLEE anda dan keluarga... 
"Prevention is better than cure" 
 Jom SIHAT, CELIK dan CANTIK dengan SHAKLEE 

Sebarang pertanyaan..
Hubungi saya,
Asdayanty 
Phone: 0136507465 
Shaklee ID 1071673 
YouTube: RH AszdaYanty 
Facebook: Asda HealthCare (Shaklee)
Instagram: asda_healthcare (Shaklee)
Facebook: Cake Batique Ummi (Kek Batik Asda)
Instagram: cakebatique.ummi (Kek Batik Asda)

“Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

Kek Batik Labuan: A Journey Start

Sepatutnya entry ini ditulis pada Ogos tahun lalu.

Sejak saya berhenti kerja dan jadi suri rumah sepenuh masa memang banyak saya habiskan masa dengan urusan anak sekolah, masak memasak, dan ada sekali sekala jadi driver hantar adik saya pergi kerja. Nikmat yang mungkin sukar untuk diperoleh ialah duduk lama atas sejadah. Ya! Berhenti kerja ialah jalan yang terbaik untuk saya buat semua ini. 

Walau bagaimanapun, punca utama ialah untuk lebih kan masa bersama anak-anak tapi saya akui di rumah pun sukar saya fokus sepenuhnya dengan anak-anak. Saya mencuba sehabis baik walaupun memang tidak mampu dari segi emosi tambah lagi fizikal. 

Ianya bukan mudah! Setahun duduk rumah tapi saya jarang "duduk" kebanyakan masa memang tidak cukup bagi saya. Kadang, bernafas pun tidak sempat. Actually, lebih struggle berbanding pergi bekerja di pejabat kerana expected income should be received on time tapi tidak di rumah.

It is start with my sister, she suggested I join Kelas PJJ Kek Batik. Saya pun sebenarnya memang sudah lama juga suka buat kek batik ni. Bila-bila rasa mood tu datang, saya beli lah bahan-bahan. Then, dari situ passionate dan hobbies saya pun mula berbisnes kek batik berbekalkan ilmu resepi yang dikongsi dalam Kelas PJJ sejak Ogos. Sedikit demi sedikit income saya dapat, saya kumpul menjadi modal saya untuk tahun ini. Alhamdulillah. Walaupun tidak banyak tetapi sales on January 2023 proved that I can do it. InshaALLAH ! 

Di samping kek batik, kedai Shaklee saya tetap berjalan walau jarang dapat close sales tapi buat masa ini ALHAMDULILLAH. 

InshaALLAH next entry mahu story lebih lanjut tentang kek batik saya. 


Sebarang pertanyaan..
Hubungi saya,
Asdayanty 
Phone: 0136507465 
YouTube: RH AszdaYanty 
Facebook: Cake Batique Ummi (Kek Batik Asda)
Instagram: cakebatique.ummi (Kek Batik Asda)


Saturday 11 February 2023

Intermittent Fasting (IF): Manfaat

Apabila kita amalkan diet Intermittent Fasting (IF) bukan sahaja menurunkan berat badan tapi juga badan kita akan lebih sihat dan mengelakkan kita dari terkena risiko penyakit kencing manis dan kanser. 

Oleh disebabkan cara intermittent fasting ini kita masih boleh minum air sepanjang berpuasa cuma tidak mengambil makanan berat dalam tempoh tertentu sahaja, jadi kita akan lebih cenderung untuk minum lebih banyak air. Macam saya juga, saya buat 16/8 jadi biasanya akan skip breakfast tapi saya memang akan lebih rasa haus di waktu pagi. Jadi, air dalam badan itu tadi bekerja untuk membersihkan sel kita dan membuang toksik daripada badan kita melaui air kencing.  

Tambahan lagi, sepanjang kita ber'intermittent fasting' badan kita akan mengurangkan paras insulin dan dengan itu hormon pertumbuhan (human growth hormone) akan meningkat seterusnya sel-sel dalam badan kita juga mula memproses pembaikan selular dan molekul yang penting. Best jugak kan. 

Dalam pada itu, intermittent fasting juga dikatakan berpuasa pada jangka masa yang pendek yang boleh menaikkan kadar metabolisme badan. Ini disebakan apa yang kita makan akan bertukar menjadi tenaga dan seterusnya akan membakar kalori dalam badan. 

Walau bagaimanapun, setelah berpuasa kita juga cenderung untuk makan yang tinggi kandungan gula dan berkemungkinan akan mengambil portion makanan yang banyak. Jadi berhati-hati ya. Jangan sampai Intermittent Fasting kita tu sia-sia pulak. Berpadalah dalam pemakanan sebab "kamu adalah yang kamu makan"

Dapatkan semua produk Shaklee dan konsultasi kesihatan yg terbaik daripada saya, pengedar SHAKLEE anda & keluarga... 
"Prevention is better than cure" 
 Jom SIHAT, CELIK dan CANTIK dengan SHAKLEE 

Sebarang pertanyaan..
Hubungi saya,
Asdayanty 
Phone: 0136507465 
Shaklee ID 1071673 
YouTube: RH AszdaYanty 
Facebook: Asda HealthJourney 
Instagram: asda_healthjourney 

“Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”