Wednesday 21 June 2023

Petua Menghilangkan Jeragat

Ramai rasanya yang pernah mengalami jeragat pada muka. Jeragat ini kebiasaannya akan muncul pada mereka yang sering terdedah pada cahaya matahari. 

Apa itu JERAGAT?

Jeragat dan jerawat adalah sesuatu yang berbeza. Jeragat ialah tompok-tompok kecil yang muncul pada permukaan kulit manusia. Jeragat ini akan lebih ketara pada mereka yang mempunyai kulit yang cerah. 

Jeragat berpunca daripada lebihan minyak dan sel-sel kulit mati serta radikal bebas. Kemunculan jeragat pada wajah seseorang akan membuatkannya kurang yakin untuk tampil di khalayak ramai.

Oleh sebab itu, kita boleh cuba beberapa petua hilangkan jeragat pada muka ini. 

petua hilangkan pigmentasi


#1 Membersihkan Wajah


Mencuci muka adalah perkara paling asas yang perlu dilakukan oleh kita semua. Pastikan anda menggunakan pembersih muka yang tidak mempunyai paraben dan steroid. 

Menjaga kecantikan kulit tidak semestinya boleh membantu dalam kesihatan kulit ya. Jadi, perlu juga dalaman sihat supaya kulit luar pun kelihatan sihat dan cantik.   

Kulit adalah organ terbesar tubuh badan, fungsinya sangat penting iaitu untuk melindungi kita daripada cuaca ekstrem, jangkitan dan bahan toksik. Jadi, penting untuk kita menjaga kesihatan dan bukannya fokus pada kecantikan kulit semata-mata.

Disebabkan faktor-faktor seperti iritasi bahan kimia daripada produk kulit, persekitaran, perubahan hormon atau kondisi kesihatan, kulit kita mungkin boleh mengalami masalah seperti jerawat, dehidrasi, kulit kering, kasar, ketat serta lemah sistem perlindungan.

Saya belum ada pengalaman mengatasi masalah jeragat ni sebenarnya dan harap ianya kekal lah begitu. Atau mungkin juga sebab saya menggunakan produk Youth Skincare Shaklee yang tidak memberi saya masalah kulit ini. Wah amazing cewah.

#2 Diet Pemakanan Sihat 


Ini bukan sahaja mempengaruhi kecantikan kulit tetapi juga memberi kesan juga kepada tubuh badan kita seluruhnya. Oleh kerana itu kita perlu menjaga cara pemakanan supaya kulit juga sihat dalam dan luaran. 

Buah-buahan dan sayuran adalah sumber penting yang membantu kita mendapatkan kulit yang sihat dan cantik. 

Buah-buahan yang kaya dengan polifenol yang mempunyai antioksidan tinggi untuk melindungi badan dan kulit kita. 

Contoh buah-buahan yang kaya dengan polifenol ialah buah delima, kiwi, berries (strawberi, raspberi, beri biru)

#3 Aktiviti Anti-Sunshine


Ini adalah salah satu cara untuk mengelakkan muka kita tumbuhnya jeragat. Kurangkan aktiviti di bawah sinar matahari. 

Sinar matahari ini akan membentuk melanin pada kulit. Melanin inilah yang bertanggungjawab menimbulkan jeragat pada kulit. 

Dan akan lebih teruk jika kita bekerja di bawah sinaran UV setiap hari. Antara cara-cara untuk mengelakkan diri dari terkena cahaya matahari yang berlebihan: 

1. Pakai topi besar dan cermin mata hitam
2. Menggunakan sunscreen untuk disapu pada kulit 
3. Pilih produk yang selamat dan berkesan 

Produk Shaklee yang Menghilangkan Jeragat 

Jeragat akan mula pudar sekiranya kita pantas dan cepat dalam merawatnya. Jeragat yang juga dikenali sebagai 'pigmentasi' ini muncul tanpa kita sedar. 

Vivix ialah salah satu produk Shaklee yang mempunyai campuran polifenol yang membantu dalam melindungi sel kita daripada tekanan oksidatif yang boleh menyumbang kepada kerosakan dan penuaan pada kulit.

Bukan itu sahaja, Shakle juga mempunyai Collagen Powder di mana ianya membantu menyokong keanjalan kulit. 

Kolagen adalah struktur protein yang menyumbang kepada kesihatan dan penampilan kulit. 

Dalam pada itu, Youth Skincare juga merupakan satu rangkaian produk yang mempunyai pembersih, toner, pelembap dan rawatan yang boleh membantu meningkatkan penampilan dan kesihatan kulit.

Jadi apa tunggu lagi, sebelum hyperpigmentation berlaku pada kulit kita, sebaiknya kita cegah dengan cara yang sihat dan selamat. Berminat dengan produk Shaklee yang menghilangkan jeragat? 

Tepuk dada tanya selera anda untuk memilih yang mana. Boleh tekan link pada nama saya di bawah untuk hubungi saya terus melalui whatsapp. 

"Prevention is Better Than Cure" 
 Jom sihat dan cantik bersama saya  
Your Shaklee friend❤️
Shaklee ID: 1071673 
YouTube: RH AszdaYanty 
Facebook: Asda HealthJourney 
Instagram: asda_healthjourney 
FB Kek Batik: Cake Batique Ummi
IG Kek Batik: cakebatique.ummi

“Produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

Amalan Hidup Sihat Wanita Usia 40an

Rasanya 40 tahun ni boleh kira muda lagi kah? Boleh consider tua sudah bah kan. Veteran orang bilang. Tapi ada juga tu orang yang tidak mengaku tua sudah padahal badan sakit sana sini sudah. Tambirang saja itu bilang masih muda. Kan?

Usia menginjak ke umur 40 tahun bukan lagi masa untuk kita sembarangan terjah. Khususnya cara pemakanan kita. Di usia begini, bermulanya perjalanan kita untuk berkata "tidak" dan berusaha untuk mencegah apa saja yang boleh mendatangkan impak pada badan kita.

Jadinya, umur saya pun sudah 37 tahun tidak dirasa kalau panjang umur 3 tahun lagi. Tapi bukan tunggu 3 tahun baru kita ubah amalan gaya hidup sihat kita. Saya pun baca sana situ sini untuk buat rumusan di entri kali ini.  
amalan gaya hidup sihat


Gaya Hidup Sihat = Makan Secara Sihat


Golongan wanita lebih cenderung mengalami perubahan bentuk fizikal yang lebih ketara berbanding lelaki. Beberapa faktor yang mempengaruhi terjadinya perkara ini antaranya ialah kenaikan berat badan yang mendadak selama mengandung dan proses kelahiran anak. 

Disebabkan itulah kita wanita perlu menjaga cara pemakanan. Semakin kita berumur semakin mudah kenaikan berat badan terjadi. Disebabkan perubahan hormon kadar metabolisme juga pasti akan menurun.  

Tips Pemakanan Sihat

1. Kurangkan pengambilan gula, garam dan minyak 
2. Lebihkan makan sayuran dan buah 
3. Tingkatkan pengambilan protein, kalsium dan vitamin D 
4. Tidak makan terlalu pedas
5. Pilih makanan yang mudah dikunyah dan dihadam

Sering kali dikaitkan semakin umur meningkat semakin banyak kedutan di wajah, semakin mudah berasa penat dan mengalami otot yang lemah.  

Kemungkinan besar anda yang berada di luar sana dan saya sendiri alaminya yang mana kurang mengambil protein daripada tumbuh-tumbuhan. Protein daripada sumber organik lebih selamat terutama kepada kita yang usia makin meningkat ni. 

Oleh sebab itu, saya sarankan Energizing Soy Protein (ESP) dalam diet harian anda. ESP ini bukan saja membantu dalam membina sel otot, ia juga membantu memperbaiki tisu yang rosak contoh luka kecil. 

Dengan ESP juga boleh kawal nafsu makan yang mungkin mendadak naik ketika haid. 

Selain itu, OsteNutrix juga boleh mengisi jurang nutrisi yang tidak cukup dalam diet harian kita. OsteNutrix ini bukan sahaja menjadi sumber kalsium dan vitamin D tapi juga mempunyai magnesium yang membantu kita mendapatkan tidur yang lena. 

Gaya Hidup Sihat = Tidur Yang Cukup 


Kualiti tidur  juga mempengaruhi kehidupan seseorang. Mendapatkan tidur yang cukup adalah sangat penting. Dalam usia 40 tahun, kita disarankan untuk tidur 7-9 jam dalam sehari. Tidur juga mempengaruhi proses penuaan. 

Ya! Kalau tidak cukup tidur, hati kita pun tidak cukup rehat, seterusnya badan kita akan cepat tua sebelum masanya. Scary kan. 

Setelah mengamalkan OsteNutrix sebelum tidur, saya mudah mendapatkan tidur yang lena sepanjang malam. Kita rasa puas tidur walaupun cuma beberapa jam pada malam hari. 

Apabila kita tidak mengambil kalsium secukupnya, badan akan menggunakan simpanan kalsium yang terdapat pada tulang. Ini menyebabkan kehilangan jisim tulang dan sekiranya berlanjutan, tulang kita akan menjadi semakin lemah. 
Kesimpulannya, OsteNutrix wajib untuk kita amalkan terutamanya pada mereka yang usia mula menginjak ke 40 tahun. 

Gaya Hidup Sihat = Senaman 


Kita juga perlu aktiviti fizikal supaya badan kita masih aktif walaupun sana sini rasa sakit lah lenguh lah. Itu bukan alasan untuk tidak bergerak. Sekali sekala jantung kita perlu juga mengepam laju so we feel alive. 

Senaman yang kerap 2 atau 3 kali dalam seminggu boleh menggalakan kesihatan kardiovaskular, mengekalkan berat badan yang sihat dan membantu kesihatan secara menyeluruh. 

Kadar metabolisme yang semakin rendah seiring dengan perubahan hormon akan menyebabkan kita mudah rasa malas, lemas dan lembik sekiranya kita kurang melakukan aktiviti fizikal ini. 

Selepas melakukan senaman sama ada intensiti rendah atau yang cergas dan berpeluh, kita sendiri boleh alami badan mulai terasa ringan. 

Gaya Hidup Sihat = Mental dan Emosi Sihat 


Apabila sudah mula rasa tua ini, kurangkan lah aktiviti yang membawa kita stres. Lakukanlah sesuatu perkara yang kita suka. Jadikan ia hobi supaya mood kita sentiasa rasa tenang. 

Khusus untuk stress management, saya sarankan Vita-Lize yang mempunyai 25 jenis vitamin dan mineral termasuklah vitamin B yang boleh mengawal stres. 

Stres ini akan membawa kita sering rasa sakit kepala. Kurang tidur pun akan buat kita stres. Paling teruk sekali mendapat anxiety. Kita tidak mahu itu kan. Apatah lagi di usia yang makin tua ni. 

Tidak perlulah kita fikir banyak hal. Fokus saja pada akhirat. Hal dunia itu dan ini kita serahkan pada mereka yang masih boleh handle. 

Vitamin dan Hidrasi 

Buat wanita di luar sana termasuklah saya sendiri jangan pernah mengabaikan kecantikan kulit. Oleh sebab itu, untuk mengekalkan wajah yang berseri, amalkan pengambilan 8 gelas air sehari. 

Jangan lupa juga Vitamin C untuk melindungi badan kita daripada radikal bebas. 

Amalan hidup sihat ini bukanlah untuk mereka yang berusia sahaja tapi juga golongan muda juga. Yalah, saya pasti orang muda ni susah untuk ikut amalan hidup sihat ini tambahan lagi di dunia serba serbi sibuk dan semua orang mahu cepat pantas saja kan. 

Sebab itu suplemen bukan lagi satu penambahan malah satu keperluan di zaman yang serba canggih dan moden ni. Oleh itu, ingat Shaklee ingat lah saya. Boleh hubungi saya dengan hanya klik pada nama saya di bawah dan anda boleh direct whatsapp saya. 



"Prevention is Better Than Cure" 
 Jom sihat dan cantik bersama saya  
Your Shaklee friend❤️
Shaklee ID: 1071673 
YouTube: RH AszdaYanty 
Facebook: Asda HealthJourney 
Instagram: asda_healthjourney 
FB Kek Batik: Cake Batique Ummi
IG Kek Batik: cakebatique.ummi

“Produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

Kegunaan Herbal Blend yang berkesan

Krim serbaguna Herbal Blend 


Krim ini mengandungi campuran pelbagai herba yang mesra dengan kulit. 

Sekiranya mengalami masalah gatal atau ruam boleh sapu krim ini setiap kali selepas mandi. 
Herbal Blend
COD Krim Herbal Blend 

Pernah tangan saya terkena air panas, masa tu adik saya tuangkan air daripada sebuah thermos dalam kereta yang bergerak jadi air yang panas tu tertumpah ke tangan saya.

Saya sapu krim herbal blend pagi ptg siang malam 3 hari saja kesan melecur sudah tidak berapa kelihatan. Alhamdulillah. 

Banyak sangat kegunaan krim ni. Semua orang harus ada satu untuk bekalan di bawa ke mana-mana. 

Saya sendiri letak krim ni dalam satu bekas kecik untuk saya letak dalam handbag.

Selain daripada tu, boleh juga mengurangkan rekahan pada tumit kaki. Konsisten sapu InshaAllah licin la tumit nanti. 

Harga krim ini cuma RM42. Tahan lama tau tiub pun besae. Sangat jimat. Saya pun menggunakannya setiap hari untuk apa saja masalah pada kulit. 

Ready stock dan penghantaran boleh dibuat seluruh Labuan. Boleh whatsapp saya terus untuk dapatkan krim serbaguna ini ya. Tekan sahaja nama saya di bawah dan boleh direct pm saya

"Prevention is Better Than Cure" 
 Jom sihat dan cantik bersama saya  
Your Shaklee friend❤️
Shaklee ID: 1071673 
YouTube: RH AszdaYanty 
Facebook: Asda HealthJourney 
Instagram: asda_healthjourney 
FB Kek Batik: Cake Batique Ummi
IG Kek Batik: cakebatique.ummi

“Produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

Saya dan Basic H2 Shaklee

Rumah Sihat dan Bersih - Basic H²

Comel sangat travel pouch set cleaning ni


Dengan harga cuma RM48.75 ini Basic H² saya gunakan sangat lama. Sangat jimat. Saya mop rumah pun guna Basic H² campurkan juga sedikit floor cleaner untuk wangi. 

Bukan itu saja, membersihkan seluruh rumah termasuk lah peti ais pun menggunakan Basic H². 

Selamat digunakan untuk membasuh sayur dan menyegar semula sayur yang layu setelah direndam beberapa jam.

Boleh juga digunakan untuk menghilangkan bau hanyir pada ikan. Sangat serbaguna tambahan lagi selamat. 

Cuma setitik dua untuk sekali guna. Dari dulu hingga sekarang memang setiap kali habis, mesti kena beli lagi Basic H². Beberapa bulan yang lalu saya rembat promosi Basic H², free travel set small pouch.




"Prevention is Better Than Cure" 
 Jom sihat dan cantik bersama saya  
Your Shaklee friend❤️
Shaklee ID: 1071673 
YouTube: RH AszdaYanty 
Facebook: Asda HealthJourney 
Instagram: asda_healthjourney 
FB Kek Batik: Cake Batique Ummi
IG Kek Batik: cakebatique.ummi

“Produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

Saya pun nak cantik juga - Youth

Youth Gel Mask 


April lalu, dapat rebut Youth set promotion. Sudah lama rasanya ternanti-nantikan peluang untuk memiliki Youth product. 

Youth Hydrating Gel Mask
Youth Hydrating Gel Mask

Paling tersangatlah suka Luminous Gel Oil Cleanser. Yang ni tiada promosi pun tapi sudah alang² beli Youth Promotion set, rembat jugaklah satu. Buih pun tidak banyak jadi nya mudah untuk membersih dan membilas muka. 

Lagi, saya beli Youth Hydrating Gel Mask sekali sapu shimmering nya muka. Mula-mula tu ada effect sejuk pada muka lepas tu once sudah kering di muka dan saya bilas terasa smooth nya kulit muka. Best sungguh! 

Menariknya, sejak saya gunakan pencuci muka Youth, night cream Youth, gel mask Youth, luka bekas jerawat cepat kering. Saya ini ada tabiat buruk yang tidak boleh nampak ada jerawat tumbuh confirm saya picit-picit. 

Kadang belum sempat kering pun luka tu, berdarah semula sebab tangan saya gatal pergi kopek-kopek luka. Tetapi, sejak saya guna Youth muka saya tidak lagi mudah tumbuh jerawat. Bekas jerawat pun cepat kering dan hilang. 

Seronok sangat dapat berkongsi kebaikan produk Shaklee. Tapi testimoni ini pun sebenarnya cuma sebahagian saja daripada kisah saya bersama Shaklee. Banyak lagi sebab yang membuatkan kita jatuh cinta dengan Shaklee. 

Jadi anda bagaimana? Berminat untuk jadi pengguna Youth? Boleh hubungi saya cepat-cepat ya manatau dapat grab promosi yang tidak di sangka-sangka ini.            


"Prevention is Better Than Cure" 
 Jom sihat dan cantik bersama saya  
Your Shaklee friend❤️
Shaklee ID: 1071673 
YouTube: RH AszdaYanty 
Facebook: Asda HealthJourney 
Instagram: asda_healthjourney 
FB Kek Batik: Cake Batique Ummi
IG Kek Batik: cakebatique.ummi

“Produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

Sunday 11 June 2023

Cerita Pengedar Shaklee Labuan

pengedar shaklee labuan
Yr 2023 with Nazran, Nashwa dan Nayla

2023 vs 2015


Dulu dan sekarang tetap setia bersama Shaklee. Saya masih ingat lagi selepas saja lahirnya Nazran, anak sulong saya, saya sangat aktif dalam bisnes Shaklee. Siang atau malam kami tetap buat penghantaran suplemen. 

pengedar shaklee labuan
Year 2015 bersama Nazran
Di tempat yang sama kami bergambar cuma masa dan situasi yang berbeza. Pada tahun ini, bersama tiga orang celik permata saya yang juga merupakan duta Shaklee kids saya. Duta yang tidak berbayar tapi mesti bagi upah vitamin Shaklee. Hihi. 

Apa lagi si kecik tu. Baru-baru ini saya menang contest Ramadhan GiveAway yang dianjurkan upline saya, Master Siti Aisah. Katanya pembelian melebihi RM450 dalam tempoh masa tertentu dapatlah Hero Kiddo.

Saya menang 4 botol Hero Kiddo tau dan 1 botol Vita-Lea Children! Uishh excited ummi rezeki anak-anak dapat makan vitamin percuma. Kali ini harap lah menang vitamin percuma daripada super upline pula Master Norita.


Pengguna setia Shaklee


Saya bukan sahaja seorang pengedar tapi juga seorang pengguna tegar suplemen ini. Sejak melahirkan Nazran, saya berpantang dan menyusukan dia berbekalkan vitamin Shaklee. 

Masa itu, saya masih kurang berpengalaman yalah anak pertama kan. Tapi walau anak pertama, dan saya pula melahirkan secara ceaser, semangat saya kuat untuk direct feed Nazran. 

Tapi dalam keterujaan bergelar ibu, saya terlupa untuk ready untuk pulang bekerja setelah maternity leave saya hampir tamat.

Jadinya saya mula kelam kabut mencari 'breast pump' masa tu dan dari situlah saya mencari makanan tambahan yang boleh banyakkan susu ibu. 

Maka, dari situlah detik saya bersama Shaklee bermula. Sehingga kan saya kongsi di laman sosial Facebook saya ada seorang rakan bertanya. 

Tidak sedar saya pun masuk ahli dan cuba menjual. Tidak sangka masa itu saya boleh jual beberapa set menyusu dan beberapa tong ESP. Alhamdulillah. Dapat juga bonus tunai boleh lah jadi duit poket isi minyak kereta untuk pergi bekerja kan. 

Shaklee Ada Di Mana-Mana


Saya pengedar Shaklee di kawasan Labuan tapi ya saya tetap boleh jadi pengedar untuk anda semua walau di mana saja anda berada. Jangan risau kita boleh order dan post direct kepada anda. 

Caj penghantaran tidak mahal pun cuma RM10 untuk semua kawasan. Tapi kalau anda membeli lebih RM300 produk Shaklee, penghantaran adalah percuma. 

Sekiranya bukan waktu sibuk dan waktu perayaan penghantaran mengambil masa 2-3 hari bekerja saja. Cepatkan? Baru-baru ini saya shopping kan untuk downline saya yang berada di Wangsa Maju. Selang sehari saja parcel Shaklee sudah pun sampai ke depan rumah nya. 

Senang saja pun kalau berminat dengan Shaklee ini. Saya pengedar saya juga pengguna. Anda? Jangan berlengah kerana zaman sekarang bukan lagi seperti dulu. 

pengedar shaklee labuan
Ready stock in da house 🏡

Dunia penuh sibuk dan kita tidak ada masa untuk mengambil berat tentang pemakanan kita. Saya bukan kata anda tidak boleh makan semua itu tapi berpada-padalah. Sedangkan doktor pun mencadangkan kita mengambil suplemen.

Disebabkan itulah, mencegah lebih baik daripada kita mengubati. Vitamin ini menggantikan buah-buahan yang anda tiada masa untuk mengupas nya membeli nya dan memakan nya. Vitamin juga menggantikan sayur-sayuran yang kaya dengan nutrisi penting yang diperlukan oleh badan kita.

Badan mau pakai lama ma. Tidak boleh cincai makan. Sekali sekala mau makan yang bergoreng ah, yang mentah-mentah ah boleh lah. Tapi jangan selalu ya.

Mari kita sama-sama amalkan hidup sihat. Kalau ingin tanya apa-apa boleh hubungi saya cepat jangan ragu-ragu ya gais. Tekan saja nama saya di bawah tu boleh terus whatsapp saya.

"Prevention is Better Than Cure" 
 Jom sihat dan cantik bersama saya  
Your Shaklee friend❤️
Shaklee ID: 1071673 
YouTube: RH AszdaYanty 
Facebook: Asda HealthJourney 
Instagram: asda_healthjourney 
FB Kek Batik: Cake Batique Ummi
IG Kek Batik: cakebatique.ummi

“Produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

Friday 9 June 2023

Testimoni Shaklee Saya

Kisah saya bersama produk Shaklee terlalu banyak. Yalah pengalaman jadi pengguna sudah pun hampir 10 tahun. Dari sekecil produk sehingga produk mahal. Produk rumah bersih, produk penjagaan diri, tidak ketinggalan produk kecantikan.

Dengarkan cerita saya tentang satu produk yang saya pilih untuk menjadi testimoni Shaklee saya kali ini. 
OsteNutrix Shaklee
setelah siap buat entri telan lah vitamin favourite

Nutrisi sihat- OsteNutrix


First and foremost, harus lah di kongsi cerita the one and only yang memang terus istiqamah saya ambil ialah OsteNutrix. Memang dari dulu sehingga kini hati terpaut padanya. 

Saya cakap begini bukan sebab terlalu bergantung kepada suplemen ya. Tapi sebenarnya tidak salah pun kita amalkan setiap hari hatta OsteNutrix mengisi jurang kalsium yang diperlukan oleh badan saya. 

Pernah sekali terhenti sementara bekalan kerana mengalami shortage bahan di pengilang jadinya tiada peneman tidur saya ketika itu. Tersiksa jiwa raga. 

Wanita lebih memerlukan kalsium berbanding lelaki. Yalah kita mengandung, melahirkan, menyusukan kalsium jadi badan kita tidak cukup jika hanya meminum susu segelas sehari. 

Saya percaya untuk meminum susu 4 gelas sehari bukanlah mustahil tapi memang sangat susah. Nanti cirit birit pula. Lagipun 1liter susu tinggi kalsium tentu mahal harganya kan?

Sebelum vs Selepas


OsteNutrix setiap malam sebelum tidur
Sebelum ini, saya pernah mengalami sakit pinggang beberapa bulan. Bahagian belakang pinggang. Jika berdiri terlalu lama, saya alami kesukaran untuk memusingkan badan saya. 

Tambahan lagi, sekiranya saya duduk tidak kira sekejap pun saya akan berasa sangat susah untuk bangun berdiri. Sakit yang amat di bahagian pinggan tu. 

Suami pun risau. Beberapa bulan juga saya merana kesakitan. Buat rutin harian pun sangat payah. 

Sehinggakan saya buat pemeriksaan di klinik OPD. Siap x-ray pinggang saya, jumpa doktor beberapa kali, turn out nothing. 

Doktor menyimpulkan saya tidak mempunyai apa-apa masalah kesihatan dan mungkin cuma mengalami kecedaran kecil pada otot di bahagian belakang pinggang. 

Setelah mengamalkan OsteNutrix, saya tidak lagi mengalami kesakitan pada bahagian pinggang tu. Saya sendiri tidak sedar bilakah kesakitan mula hilang dan beransur pulih. 

Saya cuma mengamalkan OsteNutrix setiap malam sebelum tidur. Wajib untuk saya makan setiap hari. 

Kalau tidak, esoknya saya bangun dari tidur akan berasa sakit pada bahagian pinggang dan paling teruk sekali saya alami kekejangan otot pada bahagian belakang kaki. Sakit gila! Memang terjeritlah bila kena tu. 

Tidur lena bersama OsteNutrix


Sukanya saya makan suplemen ini sebab sangat membantu dalam mendapatkan tidur yang lena jadinya badan kita mendapat rehat pada kadar yang optimum. 

Dengan ada nya kalsium yang cukup dengan gabungan magnesium di dalam tablet OsteNutrix, otot dan sendi dapat berehat sepanjang deep sleep dan setelah bangun tidur badan kita rasa super duper ringan.

Tidur yang lena walaupun sekejap akan membantu kita mendapatkan rehat yang cukup. Kalau kita dapat tidur dalam jangka masa lama pun tapi otot masih tidak dapat rehat susah juga kan.  

Otot pun perlu rehat tau. Bukan kita saja yang penat, otot pun penat setelah bekerja seharian bergerak sana sini dalam badan kita. 

Tanpa OsteNutrix, saya memang susah untuk lena tidur, mesti kejap-kejap terbangun. Dengan adanya OsteNutrix saya dapat kualiti tidur yang sangat mantap. 

Walaupun saya adalah orang yang paling last tidur dalam rumah ini dan insan yang paling awal lah bangun pada esoknya. Saya tetap segar dan bertenaga setiap kali bangun tidur. 

Mengelak sembelit


Sudah tentunya apabila makan OsteNutrix sebelum tidur pada malam sebelum itu, bangun saja pagi sebelum solat subuh confirm akan di panggil nature call. 

Sangat lega kita boleh membuang setiap hari tanpa rasa sembelit yang menyiksakan. Disebabkan itulah, seluruh badan kita berasa sangat selesa, ringan dan segar. 

Tidak dapat diungkapkan dengan kata-kata keselesaan setiap pagi yang sedang saya alami ini. 

Cuma dengan harga RM66 takkan lah tidak mampu demi mendapatkan semua ini. Lagipun RM66 bukan untuk sehari bukan untuk seminggu tapi untuk sebulan beb. 

Vitamin D dalam OsteNutrix


Ya, bukan saja kaya dengan kalsium, vitamin ini juga mempunyai kandungan Vitamin D yang tinggi setelah diformulasikan semula pada tahun lepas. Vitamin D perlu untuk melindungi daya ketahanan badan kita. 

Jadinya, pada yang sedang membaca entri ini, saya ingin menarik anda untuk rasai nikmat kesihatan dan kecantikan yang semulajadi bersama Shaklee. Boleh dapat vitamin percuma juga tau sekali sekala. Moga dapatlah hadiah vitamin percuma dari Master Norita kali ini. 

Boleh hubungi saya dengan tekan link pada nama saya di bawah ya. Semoga bahagia 😉     

#NextLevelBlogging #shakleethrive2023 #shakleetriumph2023                                                

"Prevention is Better Than Cure" 
 Jom sihat dan cantik bersama saya  
Your Shaklee friend❤️
Shaklee ID: 1071673 
YouTube: RH AszdaYanty 
Facebook: Asda HealthJourney 
Instagram: asda_healthjourney 
FB Kek Batik: Cake Batique Ummi
IG Kek Batik: cakebatique.ummi

“Produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

Sunday 4 June 2023

Vitamin Tertua Shaklee Bersemangat Baru




Vitamin paling tua dalam Shaklee yang dahulunya dikenali sebagai "multivitamin shaklee" dan kemudian diberi nama Vita Lea with Iron formula. 

Kali ini setelah berabad menggunakan nama itu, setelah di formulasi kan semula maka vitamin ini disuntik semangat baru menamakan nya "Vita-Lize".

Multivitamin dulu vs Multivitamin sekarang



Setiap kapsul multivitamin mempunyai pelbagai vitamin dan mineral yang diperlukan oleh semua generasi dan golongan. 

Menariknya, vitamin ini juga terdapat asid folik iaitu "folate" yang penting untuk ibu hamil sebagai persediaan kelahiran insan baru yang sihat dan sempurna tulang belakang. 

Selain daripada itu, Vitamin D telahpun di tambah kan lagi nutrien nya daripada 200IU kepada 350IU. Asid folik juga ditambahkan daripada 200mcg kepada 300mcg. 

Walaupun di perbaharui nama dan juga isi kandungan nya multivitamin ini kaya dengan 25 jenis vitamin dan mineral. 

Manfaat Vita-Lize

Mengisi jurang nutrisi yang tidak cukup 
Meningkatkan tahap tenaga setiap hari 
Menambah mood baik 
Mengurangkan tekanan dan kebimbangan 

Golongan yang memerlukan bekalan VitaLize setiap hari

Orang dewasa yang tertekan/stres
Dewasa yang kurang berat badan 
Orang yang mengamalkan diet yang tidak seimbang
Yang terlalu sibuk dengan aktiviti harian 
Ibu hamil dan juga yang menyusukan bayi

Vita-Lize ini tidak lama lagi akan berada di pasaran. Menunggu dengan debaran sama ada harga baru atau tidak. Nantikan kemunculan nya sekiranya berminat bolehlah bertanya lanjut kepada saya ya. Boleh tekan link pada nama saya di bawah. 

#nextlevelblogging #shakleetriumph #shakleethrive2023 


"Prevention is Better Than Cure" 
 Jom sihat dan cantik bersama saya  
Your Shaklee friend❤️
Shaklee ID: 1071673 
YouTube: RH AszdaYanty 
Facebook: Asda HealthJourney 
Instagram: asda_healthjourney 
FB Kek Batik: Cake Batique Ummi
IG Kek Batik: cakebatique.ummi

“Produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

Thursday 1 June 2023

Kejayaan vs Kegagalan

Saya percaya ramai yang pernah rasa kegagalan berkali-kali dalam hidup. Saya ingat suatu ketika dulu, stok suplemen Shaklee saya yang banyak tidak habis terjual dan saya gagal mencari tuan baru setiap botol stok vitamin saya. Sempat juga saya kira rugi saya masa tu. Hampir RM500. Bagi saya jumlah itu banyak untuk saya buatkan modal. 

Tapi, disebalik rugi yang saya tanggung, saya sedekahkan beberapa vitamin dan selebihnya ada juga saya, adik dan anak-anak makan sendiri, Rugi tu mungkin saya rekod kan dalam bentuk wang, tapi apabila di ingat kembali memang ada hikmah tersembunyi. 

Kejayaan itu dinilai apabila kita mampu bangun setiap kali kita jatuh. 

Saya tahu, kejayaan yang saya cari masih belum saya kecapi. Manusia biasa seperti saya memang sering beralasan. Walaupun sebenarnya saya sangat ingin menjejakkan kaki ke dunia kejayaan. Tetapi kadang-kadang kita masih terpinga-pinga apa yang perlu kita buat untuk mengecapi kejayaan itu. Walhal kita rasa bersyukur dengan apa yang kita sudah ada sekarang.  

Kata motivasi lagi untuk semua "Tidak ada jalan pintas untuk berjaya melainkan kesungguhan, ketekunan dan kegigihan"

Ya! Sesuatu yang dibuat penuh bersungguh-sungguh, kita sanggup berkorban masa dan tenaga. Tekun iaitu konsisten dalam setiap apa yang dilakukan. Usaha dalam kegigihan perlukan hati yang kental. Ini baru berniaga sehari tak laku esok tidak mahu berniaga pulak dah. 

Teruskan saja usaha mu kalau penat kita rehat tapi jangan sekali kali berhenti

Tiga kunci yang saya pegang: Usaha, Doa dan Tawakal

Sesuatu kejayaan itu datang dengan izin Allah SWT. Jadi sebagai hambanya, kita perlu selalu berdoa minta untuk Allah kabulkan doa kita. Berdoa itu pun ada caranya tersendiri. Tawakal semestinya berganding dengan usaha yang berterusan. Selepas kita sudah cuba berusaha sehabis daya kita barulah kita boleh bertawakal dan serahkan pada kuasa Allah SWT. 

Syukurlah walaupun ada masanya saya perlukan rehat yang panjang, saya tetap tersedar dalam lena dan sering bangkit juga tidak kira walau apa pun halangan yang ada kita cuba tepis. 


"Prevention is Better Than Cure" 
 Jom sihat dan cantik bersama saya  
Your Shaklee friend❤️
Shaklee ID: 1071673 
YouTube: RH AszdaYanty 
Facebook: Asda HealthJourney 
Instagram: asda_healthjourney 
FB Kek Batik: Cake Batique Ummi
IG Kek Batik: cakebatique.ummi

“Produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”