Friday 26 September 2014

Shaklee Effect: Usaha, doa dan tawakal

Syukur alhamdulillah atas kehadrat Illahi. Berkat penghulu segala hari, pasti ada berita yang menggumbirakan, what I means is Allah telah mempermudahkan urusan kita. Cuma kita ni saja kadang terlupa dan terleka untuk menghadap NYA. Kita mahukan yg kurang itu di cukupkan, yg jauh didekatkan, yg sukar, dpermudahkan.. Tapi kita janganlah alpa kan. Ini sbg peringatan diri saya sendiri juga. "Jika kita malas untuk menghadap Allah, Allah akan sentiasa malas utk menghadap kita, Allah akan jauh dari kita".

Dahulu saya tidak pernah berfikir utk bisnes. Saya macam tiada keyakinan sendiri. Mama saya selalu cakap "Rezeki along ada dlm bisnes" tapi..saya tidak pernah lah mengendahkan. Saya pun sekarang sudah berkhidmat di salah satu audit firm di Labuan. Habis belajar dulu pun menganggur dalam 2 bulan baru dapat panggilan interview. Dalam 5 bulan bekerja, mohon cuti untuk pegi konvo. Di sini saya pertama job interview dan bertahan sehingga sekarang hampir 5 tahun.

Lahirnya hero saya, saya menjejakkan kaki ke dunia Shaklee. Masa tu masih dlm pantang lagi. Hati tu ragu2 jugak untuk mencuba pada masa itu. Yalah, saya tidak tahu menahu lagi. Pamplet yg sy dpt dlm bilik breastfeeding pun hilang. Tapi entah cmna Allah memang menunjukkan jalan. Sy jumpa distributor Shaklee tu di fb, dan sekarang sudah menjadi leader/upline/coordinator saya sudah.

Saya sekarang menjadi pengguna Shaklee yang tegar. Yalah, masa mula mencuba tu, rakan2 saya yg menjadi customer dan bonus sy pd usaha yg pertama adalah dalam RM108. Memanglah tidak byk, tapi utk langkah yg pertama, itukan sudah cukup memberangsangkan dan saya rasa sgt bersyukur. Apa tidak, sebelum masuk ahli tu, mintalah izin sama dearest husband kan, susah jugak explain dgn dia masa tu, tapi okeylah dia pun setuju jugak dan menyokong sehingga sekarang. Syukur alhamdulillah. In sha Allah, kalau jln kita pilih itu betul pasti Allah akan permudahkan, pasti Allah akan berikan petunjuk.

Walau saya tidak pernah maintain supervisor sejak Januari 2014, tidak apa, yg penting usaha saja, kalau ada rezeki nanti, pasti Allah akan perkenankan. In sha ALLAH. Sekarang sudah ada blog sendiri, in sha Allah akan ada ramai lagi yang inginkan hidup sihat dan terjamin.

Saya buat Shaklee untuk jaminan masa hadapan saya, suami dan anak-anak. Saya punya impian buat keluarga saya. Saya mahu kecapi bahagia sebenar. Saya mahukan masa depan yg cerah buat saya dan anak-anak, keluarga saya seluruhnya juga.

"Prevention is better than cure" 
Jom SIHAT, CELIK dan CANTIK dengan SHAKLEE 
Sebarang pertanyaan 
Sila Hubungi Saya, 
Asdayanty Phone: 0136507465
Sid 1071673
Facebook: RH-Aszda Yanty

“Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

No comments:

Post a Comment

Thank you for visiting us. If you have any comments please leave your suggestion or any issue related. Tq.

🌻Asda HealthJourney🌻
🎂Cake Batique Ummi🎂