Monday 27 October 2014

Shaklee Effect: Analisis Perbelanjaan Gaji

Pada pagi hari gaji memanglah seronok & excited, tapi tiba juga masa untuk bayar hutang2, bila buat analisis 55% daripada gaji sudah hilang. Bukan hilang apa, mana bayar bil bulanan lagi, mana bayar loan lagi, instalment lagi.... Sabar sajalah bah.. Duit skrg kalau di tangan mengalir macam air sungai.. Sebab itu harus waspada dlm penggunaan wang & harta kita. Nanti kita digelar orang membazir pula., jadi member 'syaitan' pulak kan. Nau'zubillahi min zalik.

Apa lagi kita boleh buat selain mencari pendapatan sampingan.. biar tidak banyak yang penting ia dapat meringankan sedikit demi sedikit. Tidak kira wanita berkerjaya ataupun suri rumah, kalau dapat ringankan beban suami kan, mesti dia lagi suka. Mesti suami pun senang kalau kita yg suri rumah hulur kan wang pada suami. Apatah lagi, kalau kita bagi lagi pada ibu bapa kita. Wahh, mesti mereka sangat bangga, anak saya yg suri rumah sepanjang masa dapat bagi saya wang belanja. 

Yalah, dunia zaman sekarang ini serba serbi wang. Gerak sikit wang. Walaupun terkadang terlebih belanja juga, kita kena cepat cover balik supaya kita boleh menyimpan. Jaminan masa hadapan itu kan penting. Memanglah kita tidak tahu umur kita panjang atau tidak, masa depan itu wujud atau tidak tapi yg penting masa depan adalah masa yg mungkin juga kita hadapi nanti. 

Saya buat Shaklee pun bukan semata mahukan income. Pada mulanya, saya cuma ingin kan kesihatan saja juga tapi sebab lama kelamaan saya sharing pada kenalan dan sahabat tidak sangka mendapat sambutan dan akhirnya saya dapat juga pendapatan pertama hasil dari usaha budak baru belajar. Syukur juga. Selain daripada gaji, kita dapat juga pendapatan sampingan. In shaa Allah.

Sambil sihat & cantik bersama Shaklee, kita juga mampu menjana pendapatan daripada Shaklee.

Anda berminat untuk join group saya 'Prevention is better than cure'
Boleh hubungi Asda 013-6507465

No comments:

Post a Comment

Thank you for visiting us. If you have any comments please leave your suggestion or any issue related. Tq.

🌻Asda HealthJourney🌻
🎂Cake Batique Ummi🎂