Wednesday 1 October 2014

Shaklee & Ujian Saringan

Mindset orang melayu kita ni kan kebanyakannya memang suka makan ubat kan. Yalah, mungkin dibekalkan dari hospital kerajaan kan? Jadi mereka fikir itu jalan paling murah untuk mendapat bekalan ubat. Kita sangat percaya ubat tu boleh mengurangkan sakit yg kita alami. Tapi sebenarnya ubat juga yg bakal merosakkan buah pinggang kita suatu ketika nanti. "Ubat" yg saya maksudkan ialah ubat yg mengandungi walau sedikit pun drugs (dadah) atau pain killer (penahan sakit)...

Vitamin Shaklee ini tidak mengandungi apa2 pun kandungan drugs. Semua dari alam semulajadi. Shaklee telah menjalankan 80,000 ujian klinikal setiap tahun untuk memastikan kualiti produk mereka. Juga lebih 350 ujian saringan setiap ramuan baru untuk mengesan pencemaran bahaya.

Disebabkan itu, ada sesetengah keluaran produk boleh terganggu jika Shaklee mendapati produk tersebut tidak lulus ujian saringan yg dijalankan.

Contohnya spt CarotoMax, pernah sekali selama saya bersama Shaklee, 4 bulan tidak ada pengeluaran produk ini, sebab buah yg tidak segar, atau buah itu tumbuh di musim sejuk. Apabila sudah sampai ke makmal buah itu membeku atau freezing. Jadi, Shaklee pada masa itu tidak dapat mengeluarkan CarotoMax.

Lagi? Herb-Lax. Herb-Lax mengandungi Senna Leaves yg tumbuh di bukit. Daun ini harus lah cukup lembab atau tidak terlalu kering tidak juga terlalu basah. Tapi pernah juga Shaklee tidak mampu mengeluarkan Herb-Lax, production utk produk ini terpaksa ditangguhkan sehinggalah ujian saringan Senna Leaves lulus utk digunakan dlm membuat Herb-Lax.

Banyak lagi produk Shaklee yg begitu hanya kerana Shaklee bukan mementingkan keuntungan tapi mementingkan KUALITI PRODUK mereka. Kami di Shaklee ingin membantu lebih ramai orang diluar sana supaya mampu hidup sihat tanpa bergantung dengan UBAT.

"Prevention is better than cure" 
Jom SIHAT, CELIK dan CANTIK dengan SHAKLEE.

Dapatkan produk Shaklee berserta konsultasi kesihatan yg terbaik daripada saya, pengedar SHAKLEE anda dan keluarga...

Sebarang pertanyaan 
Sila Hubungi Saya, 
Asdayanty Phone: 0136507465
Sid 1071673
Facebook: RH-Aszda Yanty

“Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

No comments:

Post a Comment

Thank you for visiting us. If you have any comments please leave your suggestion or any issue related. Tq.

🌻Asda HealthJourney🌻
🎂Cake Batique Ummi🎂