Thursday 9 October 2014

Tips Kekal Sihat pada Musim Hujan

Labuan sekarang ini di landa hujan lebat yang berlarutan... Sejuk betul, macam di Kundasang sudah ni.. Hehe... Waktu macam ini lah biasa kita tengok di klinik2 berdekatan ramai orang tidak sihat berbaris utk consult doktor dan dapatkan bekalan ubat. Kalau tidak pun, di market2 pun sibuk orang mahu beli Soluble la, Panadol la, lagi2 kapsul selesema tu..

Apa salahnya, kita makan :-

Sustained Release Vita-C Plus

- Untuk membekalkan Vitamin C yg cukup dalam badan kita
- Untuk meningkatkan imun sistem kita (bodyguard), yg belum terkena sakit boleh mengelakkan daripada jatuh sakit, juga bagi mereka yang sedang mengalami selesema supaya sakit tidak melarat dan mengelak daripada demam


B-Complex
- Siapa yang suka makan ubat penahan sakit tu bolehlah makan B-Complex, sangat digalakkan.. lagi2 panadol, soluble, dan lain-lain.
- Mengurangkan gejala sakit kepala, kalau kepala kita sudah kena hujan, kadang2 boleh buat kepala kita sakit, atau juga ada rasa2 macam mau demam sudah, cepat2 telan B-Complex ok..
- Lagi, B-Complex ni mampu membuat kita rasa tenang, 'anti-stres' lah katakan.. so wajah kita pun tidak lah nampak seperti orang sakit..

Macam saya pula, makan Alfalfa juga, apa tidak saya pun terkena juga pada Hari Raya Qurban tempoh hari.. Badan rasa sejuk, telan Vitamin C 3 biji malam tu, Esoknya saya segar dan pergi kerja seperti biasa. Inipun saya terkena selesema ringan, sekejap ada sekejap tiada, sebab saya tidak tinggal makan Vitamin C & Alfalfa saya..

Apa-apa pun ni cara orang bajet, kalau boleh ambillah Nutriferon, itu lagi sangat best!! Semua kelebihan tadi complete hanya dengan minum Nutriferon.. Dapat extra health lagi sebab Nutriferon bagus untuk kesihatan hati kita.. Begitu dong..


Dapatkan produk Shaklee berserta konsultasi kesihatan yg terbaik daripada saya, pengedar SHAKLEE anda dan keluarga...

"Prevention is better than cure" 
Jom SIHAT, CELIK dan CANTIK dengan SHAKLEE 
Sebarang pertanyaan 
Sila Hubungi Saya, 
Asdayanty Phone: 0136507465
Sid 1071673
Facebook: RH-Aszda Yanty

“Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

No comments:

Post a Comment

Thank you for visiting us. If you have any comments please leave your suggestion or any issue related. Tq.

🌻Asda HealthJourney🌻
🎂Cake Batique Ummi🎂