Wednesday 26 November 2014

Shaklee Labuan: Power of Sharing

Rezeki Ada Di Mana Sahaja Anda Berada


Tengahari tadi selesai solat saya berjumpa dengan senior manager saya. Dia seorang staf baru di pejabat kami sekarang ini. Seperti yang dijanjikan, kami ingin teruskan discussion untuk siapkan audit completion memo. 

Mahu dijadikan cerita, semasa berdiskusi, handphone saya ringing and the discussion was interruped for a while. It was a called from a brother, also known as my customer, a friend of my husband. Dia call sebab mau repeat order ESP dengan Lecithin. Dia request pillbox yang baru dan dia juga mahu shaker Shaklee. After a short conversation on call ended, senior manager saya interested to know what am I selling. So I reply, supplement. Food supplement. Dia pun tanya lagi boleh reduce fat. Saya cakap lah "of course". 

Sebenarnya dia seorang yang sangat berpengalaman dalam bidang audit but he knew only a bit regarding how to stay healthy. Then, dia cakap he is having very bad flu and took a long time to recover. His immune system not strong enough I think. So secara spontan nya, I was saying "you want me to offer you vitamin C?". Terus dia tanya how much and how big is it. Saya cakaplah, I bring it for you. Surprisingly, saya memang ada bawa ready stock pagi tadi bersama dengan saya untuk ke ofis. Manalah tahu kan dapat COD petang tu direct kalau ada orang mahu. Nasib baik ada bawa, terus dia kata "do you have it now with you" I said ya.. Terus saya ambilkan SR Vitamin C di tempat saya. Dia pun tidak faham apa tu 'Sustained Release". Kind of funny. Terus dia bayar saya.

Actually dia dulu consume original honey. But he said too risky because too expensive. 1 botol sebesar SR Vit C dia cakap cost you RM500++.. Wahhh... Terkejut saya dengar tu. Tidak pernah tahu original honey semahal itu. Hehe... After a while ago, dia terbaca flyers yang saya bagi pada dia. Soalan yang bertanya tentang nutrisi yang diperlukan dalam sehari. Kebanyakan jawapan pun dia said "no.''

What I am saying is rezeki ada di mana2 walaupun menolak dan menghalang. Saya pasti lebih ramai lagi yang di luar sana yang mahu inginkan jaminan kehidupan yang sihat.. Walau macam mana rintangan sekalipun, saya tempuhi juga dengan kekuatan hati. Apa pun dugaan yang kita hadapi pasti tersembunyi hikmah di sebaliknya. Sabar itu besar ganjarannya.

Dapatkan semua produk Shaklee dan konsultasi kesihatan yg terbaik daripada saya, pengedar SHAKLEE anda dan keluarga...

"Prevention is better than cure"
Jom SIHAT, CELIK dan CANTIK dengan SHAKLEE

Sebarang pertanyaan
Sila Hubungi Saya,
Asdayanty Phone: 0136507465
Sid 1071673
Facebook: RH-Aszda Yanty

“Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

No comments:

Post a Comment

Thank you for visiting us. If you have any comments please leave your suggestion or any issue related. Tq.

🌻Asda HealthJourney🌻
🎂Cake Batique Ummi🎂