Monday 22 September 2014

Peppermint Ginger - Penawar Batuk

Salam sejahtera semua... Hampir terlupa tips yg saya pernah amalkan dulu seawal saya jadi distributor Shaklee ini. Waktu tu ramai orang sekeliling saya batuk, termasuklah orang rumah saya. Baca punya baca dalam buku nutrisi, Peppermint Ginger tu bukan sekadar penawar gastrik, buang angin dan loya si bakal ibu, tapi juga penawar batuk yg berlarutan.

Sudah baca tu, kita praktikkan lah kan? Mencuba saja mana tau betul berkesan. Suami saya waktu tu batuk lama juga bah. Ermm dalam 2 minggu juga. Sudah 2 kali pergi klinik yang berbeza, Dua jenis ubat batuk yang berlainan. Tapi tetap juga dia batuk. Malam lah paling kuat batuk. Aduhaii.. Tambah-tambah lagi tidak mahu pantang minum air sejuk dari peti ais. Tambah lah batuk.

Sebab geram betul dengan batuk dia tu, buka saja peppermint ginger (ready stock saya) dalam rak Shaklee saya tu. Tidak apalah kalau tidak pulang modal pun, janji suami kita sihat. Masa tu, kami dalam perjalanan pulang kampung dia lah, sambil dia driving tu saya bagi dia peppermint ginger, bagi dia hisap. Sebelum tu, dia memang sudah letak dalam kereta lah kan. Pagi2 sebelum pegi kerja dia hisap sebiji. Sepanjang perjalanan balik kampung tu mahu juga 3 biji dia hisap. Perjalanan jauh lah katakan. Nah, dalam 3, 4 hari tu bagus sudah batuk dia. Ok sudah. Syukur lah kan. Terus share dengan abg ipar dia di kampung. Tinggalkan sparuh di sana untuk mereka makan. Kakak dia pun kadang ada gastrik. 

Dapatkan semua produk Shaklee dan konsultasi kesihatan yg terbaik daripada saya, pengedar SHAKLEE anda dan keluarga...

"Prevention is better than cure" 
Jom SIHAT, CELIK dan CANTIK dengan SHAKLEE 
Sebarang pertanyaan 
Sila Hubungi Saya, 
Asdayanty Phone: 0136507465
Sid 1071673
Facebook: RH-Aszda Yanty

“Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

No comments:

Post a Comment

Thank you for visiting us. If you have any comments please leave your suggestion or any issue related. Tq.

🌻Asda HealthJourney🌻
🎂Cake Batique Ummi🎂