Wednesday 17 September 2014

Sustained Release Vita-C Plus

Sumber Vitamin C Semulajadi yang Disalurkan Jam demi Jam

Tubuh kita sering kehilangan vitamin C semasa melakukan aktiviti harian. Vita C dengan pelepasan berperingkat dapat membantu dalam menyalurkan vitamin C berterusan. Vita-C 500mg yang semulajadi ini membantu menyediakan vitamin C yang diperlukan tubuh. Ia juga membantu dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan.*

Sedikit fakta mengenai vitamin C. Tahukah anda, tidak seperti haiwan, badan kita tidak dapat menghasilkan vitamin C dengan sendirinya? Contoh, arnab mampu menghasilkan 18 g vitamin C setiap hari. Disebabkan kita bukanlah arnab, maka kita terpaksa mendapatkan vitamin C melalui buah-buahan dan sayur-sayuran. Buah-buahan dapat menghasilkan vitamin C yang lengkap dalam masa 10 hari selepas buah itu ranum. Jika tidak ranum, kandungan vitamin C akan berkurang. Ia akan makin berkurang kepada separuh apabila dipetik dan akan musnah jika terdedah kepada kepanasan.

1 batang rokok mampu memusnahkan 50-100 mg vitamin C. Stress, pengambilan pil penahan sakit dan pil perancang akan menyusutkan lagi kandungan vitamin C. Plus, sifat vitamin C adalah larut dalam air, maka kandungan vitamin C akan selalu hilang dari badan kita. Oleh itu, kita memerlukan supplement tambahan untuk memastikan badan kita dilengkapi dengan vitamin C.

Vita-C keluaran Shaklee adalah unik kerana ia bersifat sustained release, di mana kandungan vitamin C itu akan dilepaskan dalam badan secara perlahan-lahan. Ingat, vitamin C adalah bersifat larut air. Sekiranya vitamin C itu bukan dari jenis sustained released, ia akan terus larut dalam badan kita, maka kandungan vitamin C dalam badan kita hanya dapat bertahan untuk beberapa minit sahaja. 2 tablet Vita-C mampu mengekalkan kandungan vitamin C dalam plasma darah kita selama 24 jam.

Satu lagi keunikan Vita-C Shaklee adalah kandungan Bioflavonoids Complex yang terdapat dalam Vita-C itu. Bioflavonoids tidak dapat dihasilkan oleh tubuh kita, ia perlu dibekalkan melalui diet pemakanan kita. Bioflavonoids membantu meningkatkan keberkesanan vitamin C. Ia juga bersifat antibacterial.

1 tablet Sustained Release Vita-C juga bersamaan dengan pengambilan 7.5 biji oren dan bersamaan dengan pembebasan 1.5 biji oren setiap sejam. Manfaat utama vitamin C adalah seperti berikut:

· Meningkatkan sistem imunisasi

· Mengurangkan symptom selsema

· Merangsang pembentukan kolagen

· Mempercepatkan penyembuhan luka, gusi berdarah, lebam, etc.

· Mencantikkan kulit

· Membantu penyerapan zat besi dan folic acid dengan lebih berkesan (bagus untuk wanita hamil)

· Menghapuskan radikal bebas dan memerangi kanser

· Mencegah penyakit scurvy

· Mengekalkan kolestrol yang sihat

Perokok, wanita hamil dan menyusu memerlukan dos vitamin C yang lebih tinggi. Sustained release Vita-C selamat digunakan ketika mengandung, selepas melahirkan dan sepanjang proses menyusu bayi anda. Vita-C juga merupakan basic vitamin yang terdapat dalam Set Family Wellness. Dapatkan Sustained Release Vita-C dari Beyond Mama sekarang. 1 botol mampu bertahan sehingga 6 bulan.


Dapatkan semua produk Shaklee dan konsultasi kesihatan yg terbaik daripada saya, pengedar SHAKLEE anda dan keluarga...

"Prevention is better than cure" 
Jom SIHAT, CELIK dan CANTIK dengan SHAKLEE 
Sebarang pertanyaan 
Sila Hubungi Saya, 
Asdayanty Phone: 0136507465
Sid 1071673
Facebook: RH-Aszda Yanty

“Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

No comments:

Post a Comment

Thank you for visiting us. If you have any comments please leave your suggestion or any issue related. Tq.

🌻Asda HealthJourney🌻
🎂Cake Batique Ummi🎂