Wednesday 26 November 2014

Apa itu GASTRIK??

Gastrik/ Gastritis


Gastritis adalah istilah umum yang menjelaskan mana-mana keradangan pada lapisan dinding perut. Kebanyakan pesakit gastrik akan merasa sakit perut, ia mungkin disertai dengan rasa loya dan muntah-muntah.

Bagi kes-kes gastritis yang ringan, ubat bukan preskripsi (yang boleh beli sendiri dari farmasi) mungkin berkesan. Susu Jenis Magnesia, seperti Maalox, adalah sejenis anti-asid. Seperti namanya, bahan aktifnya adalah magnesium. Ubat gastrik ini biasanya dianggap selamat dan berkesan dalam melegakan sakit akibat daripada gastritis. Walaup bagaimana pun, ia bukanlah satu penyelesaian jangka panjang. Jika masalah anda berterusan, anda perlu berjumpa doktor.

Kesan sampingan yang paling biasa bagi pengambilan susu Magnesia adalah cirit-birit. Jika anda mengalami cirit-birit selepas mengambil produk ini, anda boleh cuba guna anti-asid lain. Kesan sampingan yang lebih teruk daripada itu jarang berlaku, tetapi mungkin berlaku, jika anda mengalami sebarang kesan sampingan yang luar biasa ketika mengambil susu Mangnesia, sila berjumpa dengan doktor anda dengan segera.


Susu Magnesia telah membantu pesakit gastrik memperolehi kelegaan dari sakit perut yang disebabkan oleh gastrik, tetapi ia tidak sesuai untuk semua pesakit. Jika anda rasa anda menghidap gastritis, langkah pertama yang paling bijak adalah untuk berjumpa doktor. Doktor boleh mengenal pasti sama ada ia merupakan gastritis atau satu masalah kesihatan yang lebih serius yang menyebabkan sakit perut tersebut. Kalau ia merupakan gastrik, doktor akan mencadangkan ubat gastrik yang paling sesuai untuk anda.

Dapatkan semua produk Shaklee dan konsultasi kesihatan yg terbaik daripada saya, pengedar SHAKLEE anda dan keluarga...
"Prevention is better than cure"
Jom SIHAT, CELIK dan CANTIK dengan SHAKLEE
Sebarang pertanyaan
Sila Hubungi Saya,
Asdayanty Phone: 0136507465
Sid 1071673
Facebook: RH-Aszda Yanty
“Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

No comments:

Post a Comment

Thank you for visiting us. If you have any comments please leave your suggestion or any issue related. Tq.

🌻Asda HealthJourney🌻
🎂Cake Batique Ummi🎂