Sunday 1 November 2015

Misi Breastfeeding

shaklee labuan
Ini adalah nekad dan tekad saya untuk menyusukan anak saya kedua ini dengan jayanya. Semua ini berkat daripada usaha untuk menyusukan anak saya yang pertama. Walaupun dua tahun yang lalu saya agak terlambat menyediakan segala persiapan sebelum masuk bekerja dan bekalan susu mula berkurangan. Kali ini saya tidak mahu terulang lagi kesilapan yang dulu.

Alhamdulillah, semua masih ada dan masih berkeadaan baik setelah tersimpan elok dua tahun dan rasa bersyukur sangat untuk memulakan misi breastfeeding saya tanpa ada kelambatan. Saya cuma membeli 'cooler bag' baru, 'ice pack' juga baru dan botol susu medela untuk breastpump electrik saya sebab yang dulu tu sudah kekuningan dan tulisan ukuran sudah tidak kelihatan. Saya juga sedia membeli medela membrane sebagai spare part sebelum terjadi apa2 pada membranes yang ada pada pam susu medela tu. 

Kali ini saya ada medela collection shells, prelove item daripada sahabat saya yang berada di Kuala Lumpur. Ini adalah senarai persiapan saya untuk menyambut kelahiran bayi kedua dan untuk menyusukan si comel secara ekslusif:-

~ Medela mini electric breastpump
~ Tommie Tippee manual breastpump
~ Cooler bag 
~ Milk storage bottles & storage pots
~ Reusable ice pack
~ Washable breast pad 
~ Milk collection shells
~ Nursing wear(blouse)
~ Nursing bra
~ Nursing poncho

No comments:

Post a Comment

Thank you for visiting us. If you have any comments please leave your suggestion or any issue related. Tq.

🌻Asda HealthJourney🌻
🎂Cake Batique Ummi🎂