Monday 20 October 2014

Asma & Cara Mencegah

Kasihan bila tengok updates daripada rakan2 di facebook. Ramai yang berjaga siang malam menjaga anak yang kurang sihat. Tambah2 lagi anak mereka yg ada asma tu. Ya Allah.. sampai pakai apa tu topeng oksigen. Kesian betul, kecil2 lagi sudah dapat asma. Ada juga saya cuba PM mereka manalah tahu Shaklee boleh membantu. Bukan apa, anak saya pun sudah lama saya bagi minum set si manja ini. Saya tahu sangat keberkesanannya.

Untuk pengetahuan semua, ibu bapa di luar sana yang mempunyai anak penyakit asma ini. Asma adalah sejenis penyakit kronik yang diakibatkan oleh radang saluran pernafasan iaitu keadaan di mana saluran pernafasan menjadi sempit secara tiba-tiba yang menyebabkan kesukaran bernafas. Ini adalah kerana saluran pernafasan tersebut amat sensitif kepada bahan-bahan alahan tertentu.

Setiap pesakit Asma mempunyai penyebab alahan yang mungkin berbeza dengan pesakit Asma yang lain . Antara faktor-faktor penyebab ialah :
~Bulu binatang
~Debu atau habuk
~Perubahan cuaca
~Senaman
~Merokok dan asap rokok
~Debunga
~Jangkitan saluran pernafasan
~Makanan / Buah-buahan tertentu
~Tekanan perasaan
~Ubat tertentu

Gejala penyakit asma:-
*Batuk ( terutama d waktu malam atau semasa cuaca sejuk )
*Susah bernafas ( sesak nafas )
*Nafas berbunyi ( wheezing )
*Rasa ketegangan di dada

KAWALAN ASMA
Pesakit Asma boleh menjalani kehidupan biasa seperti orang lain jika Asma dikawal.


Set Kesihatan Kanak-Kanak ini adalah istimewa kerana set ini mampu mengatasi pelbagai masalah kesihatan yang berkaitan pada kanak-kanak. Demam, selesema, eczema, asma, batuk, kurang aktif, sukar menghadam, masalah berat badan dan pelbagai lagi. Set ini adalah lengkap dengan nutrien diperlukan oleh kanak-kanak.

Meal Shake tu kaya dengan protein. Lagi-lagi pada anak yang suka memilih makan. Kaya dengan multivitamin untuk anak kita sesuai dengan tumbesaran mereka. Di samping itu, Omega Guard pula lebih kepada perkembangan otak, mengurangkan alahan dan juga antibodi. Meal Shake juga membekalkan imun tapi bila digabung dengan Omega Guard ini pasti kesannya berhasil.. In shaa Allah. Cubalah yang terbaik demi anak-anak. Keprihatinan anda amatlah saya hargai.

Dapatkan semua produk Shaklee dan konsultasi kesihatan yg terbaik daripada saya, pengedar SHAKLEE anda dan keluarga...

"Prevention is better than cure"
Jom SIHAT, CELIK dan CANTIK dengan SHAKLEE

Sebarang pertanyaan
Sila Hubungi Saya,
Asdayanty Phone: 0136507465
Sid 1071673
Facebook: RH-Aszda Yanty

“Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

No comments:

Post a Comment

Thank you for visiting us. If you have any comments please leave your suggestion or any issue related. Tq.

🌻Asda HealthJourney🌻
🎂Cake Batique Ummi🎂